همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر و عملیات بیت المقدس که به آزادی خرمشهر منتهی شد، معادلات دشمن را تغییر داد.

حبیب الله سیاری

به گزارش ایرنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری روز یکشنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت مقاومت 34 روزه خرمشهر در جمع خبرنگاران افزود: دشمن در ابتدای جنگ تحمیلی برای تصرف ایران در کوتاه ترین مدت و فتح تهران آمده بود، اما زمانیکه با مقاومت جوانان برومند ایران اسلامی روبرو شد، معادلات خود را تغییر داد.

وی ادامه داد: به گفته امام(ره)، خرمشهر را خدا آزاد کرد زیرا نیروهای اسلام در عملیات بیت المقدس توانستند با دستان خالی در مقابل دشمن تا دندان مسلح پیروز شوند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: صدام در آن زمان آنقدر استحکامات قدرتمندی در خرمشهر ایجاد کرده بود اما دیدیم که رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس چگونه توانستند خرمشهر را آزاد کنند.

دریادار سیاری ادامه داد: نیروهای ما توانستند در عملیات فتح خرمشهر ضربه سنگینی به دشمن وارد کنند به نحوی که رژیم بعث عراق بعد از این عملیات معادلات خود را به کلی تغییر داد.

وی به رشادت های شهدا در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هر آنچه که ما امروز داریم به برکت خون شهدا است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: ناوگروه های ما اکنون در خلیج عدن و باب المندب مشغول برقراری امنیت برای همه کشتی هایی هستند که از این مسیر عبور می کنند.

دریادار سیاری گفت: این منطقه از گلوگاه های اصلی برای ایران است که عبور و مرور کشتی ها از آن صورت می گیرد و کشتی نجات نیز یکی از کشتی هایی بود که از آن منطقه در آن مسیر عبور می کرد و بطور قطع تحت حمایت و اسکورت نیروی دریایی در مقابل دزدان دریایی حرکت کرده و به مقصد رسیده است.

کد خبر 296065

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha