همشهری آنلاین: فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما طی هشت سال دفاع مقدس جاهای زیادی را از دست دشمن پس گرفتیم ولی آزادسازی خرمشهر پیشانی غیرت و ایثار ما بود.

 حسن شاه صفی

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی در مراسم صبحگاه عمومی ستاد این نیرو که بمناسبت سوم خرداد - سالروز آزادسازی خرمشهر - برگزار شد، اظهارداشت: هیچ نیرویی در آغازین روز هشت سال دفاع مقدس استحکام نیروی هوایی را نداشت ، همانطور که کارکنان این نیرو در 19 بهمن 59 با بیعت تاریخی خود موجب تسریع روند پیروزی انقلاب شدند، در سه ماه نخست جنگ نیز که مختص نیروی هوایی است با ایثار و فداکاری و خلق حماسه های بزرگ، جلوی پیشروی دشمن را سد کرد و مانع از تعبیر رویای دشمنان نظام شد.

شاه صفی ، گفت: نیروی هوایی ارتش با انجام بیش از 152 سورتی پرواز بمباران، شناسایی و عکس برداری ، حضور اثر گذار و پر رنگی در آزاد سازی خرمشهر ایفا کرده است.

وی گفت: دشمن بعثی در پی تعبیر رویای قادسیه که می خواست طی یک هفته ، تهران را اشغال کند با استفاده از یک غافل گیری توانست تا جایی پیشروی و خرمشهر را تصرف کند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: آزادسازی خرمشهر، قائم به یک شخص یا یک فرمانده نیست بلکه به تعبیر امام بزرگوار، خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی اظهار داشت: از آنجایی که خرمشهر حدود 19 ماه در تصرف رژیم بعث بود، دشمن موانع فیزیکی و استحکاماتی برای محافظت از خود دایر کرده بود که نیروی هوایی با انجام 22 سورتی پرواز شناسایی و عکس برداری، توانست این موانع را برای تهیه نقشه عملیات زمینی به طراحان عملیات بیت المقدس ارایه کند.

وی افزود: درعملیات بیت المقدس که 26 روز به طول انجامید نیروی هوایی 130 سورتی پرواز بمباران انجام داد و در نهایت در 17شهریور با منهدم کردن پل اروند که پل مواصلاتی عراق بود و تمام تدارکات رژیم بعث از آن طریق وارد خرمشهر می شد، نقش خود را تکمیل کرد.

امیر شاه صفی تصریح کرد: این نیرو ،10 هزار رزمنده را در کوتاه ترین زمان ممکن از طریق ترابری سنگین جابجا کرد که فقط 6 هزار تن آنان از مشهد به امیدیه منتقل شدند، همچنین 10 هزار و 500 مجروح از معراج شهدا و دزفول جابجا شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز مهمترین تهدید ما همان شبیخون و ناتوی فرهنگی است. دشمن با تجربه ای که از هشت سال دفاع مقدس دارد، در یافته است که جنگ سخت با ایران مقرون به صرفه نیست و رو به جنگ نرم آورده و جبهه را به داخل خانه ها کشیده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ضمن تاکید بر هوشیاری کامل کارکنان و خانواده ها در استفاده از شبکه های مجازی تصریح کرد: اگر مراقبت نکنیم، کیان خانواده هایمان در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

وی گفت: ما به دنبال ایجاد و حفظ امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم و امنیت نظام بر هر امنیت دیگری ارجحیت دارد.

براساس این گزارش ، در این مراسم از سه پیشکسوت نیروی هوایی ارتش که در عملیات بیت المقدس حضور داشتند ، تجلیل شد.

کد خبر 296064

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha