همشهری آنلاین: پنج کتاب با موضوع دفاع مقدس شامگاه روز گذشته ۲۳ اردیبهشت ماه در تالار گفت‌وگوی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد.

گلفام

به گزارش ایسنا،‌ در این مراسم امیر سرتیپ ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در سخنانی گفت: در ایام بزرگترین عملیات دوران جنگ تحمیلی به سر می‌بریم. ما توانستیم در عملیات الی بیت المقدس در طول 24 روز شهر خرمشهر را آزاد کنیم.برای همین سالروز این عملیات برای ما حکم یک جشن را دارد. اصولا در هفته دفاع مقدس ما بیشتر به نقد و چگونگی آغاز جنگ تحمیلی می‌پردازیم. اما در سالروز آزادسازی خرمشهر بیشتر به شادی و جشن می‌پرازیم.

وی خاطرنشان کرد: ارتش از پیروزی انقلاب اسلامی تا پیش از آغاز رسمی جنگ تحمیلی 528 شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد و در طول هشت سال دفاع مقدس هم 48 هزار شهید تقدیم کرد و با اعزام 2/5 میلیون رزمنده ارتشی این یگان بزرگترین اردو کشی را در دوران دفاع مقدس داشته است. در زمان جنگ تحمیلی نقش سربازان ارتش بی‌بدیل بوده است. نمونه آن شهید انشایی است که تا آخرین لحظه در ارتفاعات شیاکو در برابر دشمن ایستاد و در لحظه‌های آخر عمر خود موقعیت خودش را به توپخانه داد تا ان منطقه را بکوبد و در پیامی گفت:به امام بگویید شیاکو لرزید ولی انشایی نلرزید.

سرتیپ گلفام با اشاره به قهرمانی‌ها و جانفشانی‌ رزمندگان در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: ما در دوران دفاع مقدس به پیروزی رسیدیم و پس از اینکه سازمان‌های بین‌المللی متجاوز را معرفی کردند این مساله نیز یک پیروزی برای ما در بعد جهانی رقم زد. اکنون جمهوری اسلامی ایران به یک الگو برای همه کشورها تبدیل شده است. در این راستا نقش نیروی انسانی در دفاع مقدس منحصر به فرد بوده است. چرا که شاید برخی گمان کنند چون ارتشی‌ها یک نیروی نظامی بوده‌اند از سر الزام به جبهه می‌رفتند ولی آنها جانانه و مشتاقانه در دفاع مقدس ظاهر شدند بنابراین نباید نقش بزرگان و شهدا را در جنگ تحمیلی فراموش کنیم.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش تاکید کرد: ارتش کمبودی از نظر اسناد در دوران دفاع مقدس ندارد چرا که همان زمان تمام گزارش‌های روزانه را مکتوب کرده است. برای همین باید کاری کنیم تا با استفاده از این اسناد نگذاریم دوران دفاع مقدس فراموش یا تحریف شود.از جمله فعالیت‌هایی که می تواند مقابل رویداد این آسیب‌ها را بگیرد چاپ کتاب و تولید آثار در حوزه فرهنگ دفاع مقدس است. البته ما نباید گمان کنیم در این راستا به اقناع رسیده‌ایم.

پس از رونمایی از این پنج اثر در حوزه دفاع مقدس از سوی سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از مولفین و نویسندگان آن تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 296062

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha