همشهری آنلاین: نشست مطبوعاتی فیلم «مزمن» به کارگردانی مایکل فرانکو و بازی تیم راث در جشنواره کن برگزار شد و منتقدان در قبال این اثر که درباره خودکشی بیماران بدحال توسط پرستاران است، سکوت کردند.

تیم راث

به گزارش مهر به نقل از گاردین، تیم راث در جشنواره كن گفت تجربه بازی در نقش كسی كه به مرگ كمك می كند، احساس او را نسبت به خودكشی قانونی تغییر نداده است.

این بازیگر آمریكایی با گفتن این كه غیرقانونی بودن خودكشی با كمك دیگری در بریتانیا دیوانگی است، افزود: من با همه وجود از این مساله دفاع می‌كنم اما در عین حال می‌دانم این موضوعی پیچیده برای دولت‌هاست.

او گفت: وقتی از مردم سوال می‌كنی تا بدانی چه نظری دارند، می‌بینی این اتفاق همیشه افتاده است.

در نشست مطبوعاتی فیلم «مزمن» كارگردان آن مایكل فرانكو نیز با تایید این مساله گفت: پرستارها این كار را خیلی از مواقع بدون این كه مردم متوجه شوند انجام می‌دهند. دودلی بزرگی هم درباره این كه باید این مساله قانونی باشد یا خیر وجود دارد. من با تیم موافق هستم و معتقدم باید قانونی شود و به شیوه‌ای مناسب انجام شود. اما در هر حال این كار همیشه در حال وقوع بوده است.

«مزمن» كه یك روز مانده به روز آخر در بخش رقابتی جشنواره کن ۲۰۱۵ به نمایش درآمده، با واكنشی خاموش در نشست مطبوعاتی روبه رو شد. این فیلم كه چهارمین فیلم بلند فرانكو است، داستان دلگیر پرستاری را روایت می‌كند كه با آسیب‌های روحی خودش دست به گریبان است. راث نقش دیوید را بازی می‌کند. راث كه این نقش را بازی كرده آن را خیلی نگران كننده خواند.

فرانكو نیز گفت می‌خواست با این موضوع نشان دهد كه چقدر لحظه‌های پیچیده در زندگی به وجود می‌آید. مرگ مادربزرگ فرانكو الهام بخش او برای ساخت این فیلم شد. او پیش از مرگ چند ماهی بستری بود و به پرستاری كهنه كار كه از او مراقبت می كرد، بیشتر نزدیك بود و همین رابطه توجه فرانكو را به ساخت چنین فیلمی جلب كرد.

فرانكو گفت: من خیلی توجهم به این ایده جلب شد كه زندگی بعضی از آدم‌ها كه با بیماری دایمی پیوند خورده چطور است.

این كارگردان وقتی از پرستار سوال كرده بود كه شاهد مرگ چند نفر بوده، او غمگین لبخند زده بود.

فرانكو و راث نخستین بار در جشنواره كن ۲۰۱۲ یكدیگر را ملاقات كردند؛ وقتی این بازیگر رییس گروه داوران نوعی نگاه بود و جایزه اصلی این بخش را به فیلم «پس از لوسیا» ساخته فرانكو داد.

گرچه بخش عمده ای از فیلم «مزمن» در آمریكا فیلمبرداری شد، بخشی از گروه بازیگران نیز در مكزیك جلوی دوربین رفتند.

کد خبر 296056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha