یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶
۰ نفر

همشهری‌انلاین: روزنامه برلینگر مورگن پست گزارش داد مقام های سوئیسی در حال انجام تحقیقاتی در ارتباط با توطئه عضو یک گروه افراطی مرتبط با داعش برای قتل یوآخیم گوئاک ،رئیس جمهور آلمان هستند.

joakhim gauk

بر اساس گزارش های منتشر شده ، اسامه ام، 27 ساله از سوی مقامات سوئیسی به آماده شدن برای حمله‌ای تروریستی با استفاده از مواد منفجره و گازهای سمی متهم شده است و قرار بود يواخيم گوئاك، رئیس‌جمهور آلمان هدف اصلی او در این حمله باشد.

گفته می شود اسامه ام برای حمله به مکان استقرار رئیس‌جمهور آلمان در برلین آماده می‌شد. علاوه بر این،‌ این مظنون قصد داشت به یک بیمارستان نظامی آلمان و همچنین یک ساختمان متعلق به شرکت داروسازی بایر حمله کند .

به گزارش واحد مركزي خبر مأموران تحقیق مظنون هستند که این مرد ممکن است برای سازمان دهی یک شبکه تروریستی در داخل خاک سوئیس نیز برنامه‌اي داشته‌است.

این مظنون - که در مارس 2014 در برینگندر شمال سوئیس بازداشت شد - خود را « جنگجویی مشهود و قابل احترام » از گروه تروریستی دولت اسلامی توصیف کرده است.

گفته می‌شود او با برخی افراد در سوریه، اتریش، آلمان و انگلیس ارتباط داشته است.

اشتفان اشمیت ،سخنگوی دفتر دادستانی فدرال آلمان در گفت‌وگو با روزنامه برلینگر مورگن پست اعلام کرد این دفتر در جریان کامل موضوع قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک ،‌ این مظنون در حال حاضر به اتهام تلاش برای انجام اقدامات تروریستی در برن در بازداشت به سر می برد و دادگاه فدرال سوئیس مدت زمان بازداشت او را تمدید کرده است.

اکتبر گذشته ، مقامات سوئیس در تبعیت از مقامات آلمانی هر گونه فعالت در حمایت از گروه تروريستي داعش را در خاک خود ممنوع اعلام کردند.

کد خبر 296014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha