وجوهی از ضریح نمادین امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در باغ موزه دفاع‌مقدس رونمایی شد.

رونمایی از ضریح نمادین امام حسین (ع) در باغ موزه دفاع‌مقدس

ضريح نمادين حضرت امام حسين(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) عصر جمعه، يكم خردادماه، با حضور شهردار تهران، مشاور فرمانده كل قوا در امور حفاظت و اطلاعات، جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، فرمانده نيروي انتظامي، قائم‌مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران، معاون آماد و پشتيباني ستاد كل نيروهاي مسلح، جانشين سپاه قدس، رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس، رئيس پليس راهور تهران بزرگ و جمعي ديگر از مقامات لشكري و كشوري برگزار شد.

در اين مراسم سردار علي فضلي با تبريك ايام ولادت امام حسين(ع) و فتح خرمشهر گفت: ضريح نمادين حضرت امام حسين(ع) كه توسط هنرمندان ساخته شده، به‌عنوان بخشي از حلقه مفقوده باغ موزه دفاع‌مقدس است. جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين افزود: رزمندگان اسلام در جبهه‌هاي حق عليه باطل در دفاع‌مقدس به امام حسين(ع) اقتدا كردند و از ايشان الگو گرفتند و همه شهدايي كه در پل شهادت اين باغ موزه هستند، با عشق حضرت سيدالشهدا(ع) به ميدان‌هاي جنگ رفتند و به شهادت رسيدند.

سردار جواد خضرايي، مشاور شهردار تهران و مديرعامل موزه دفاع‌مقدس نيز در ادامه اين مراسم ضمن ارائه گزارشي از روند ساخت وجوهي از ضريح نمادين حضرت امام حسين(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) اظهار داشت: اين ضريح نماد عشق و توسل رزمندگان بسيجي در جبهه‌هاي جنگ به امام حسين(ع) است؛ چراكه آنها با الگو گرفتن از امام حسين(ع) و فرزندانش از عاشورا درس گرفتند و در ميدان‌هاي جهاد عليه دشمن مجاهدانه جنگيدند. وي افزود: امروز بازديد‌كنندگان موزه دفاع‌مقدس پس از عبور از پل شهادت كه اسامي و تصاوير نوراني 189هزار شهيد دفاع‌مقدس بر ديواره‌هاي آن نقش مي‌بندد به تالار عاشورا مي‌رسند و نقش قيام عاشورا كه يك جريان مستمر و سرمشق دائمي براي امت اسلام است را در دوران دفاع‌مقدس مي‌بينند. در پايان آيين رونمايي، از 10نفر از جانبازان سرافراز دوران دفاع‌مقدس نيز تجليل و قدرداني شد.

کد خبر 295997

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha