وقتی آفتاب غروب می‌کرد ۲ جوان خشن سوار موتور می‌شدند و با پرسه‌زدن در خیابان‌های اهواز دست به زورگیری می‌زدند.

چند روز پيش زن‌جواني هراسان خود را به اداره پليس اهواز رساند و به مأموران گفت: ساعتي قبل محل كارم را ترك كردم تا به خانه بروم. وقتي در حال عبور از خيابان بودم متوجه شدم كه موتورسواري مرا تعقيب مي‌كند. آنجا بود كه يك دفعه آنها جلوي من پيچيدند و يكي از آنها از موتور پياده شد. او چاقويي زير گلويم گذاشت و تهديد كرد تا موبايل و كيفم را در اختيارش قرار دهم در غيراين‌صورت مرا مي‌كشد. من كه به‌شدت ترسيده بودم كيف و موبايلم را تحويل او دادم. دزدان مسلح بعداز سرقت سوار بر موتور شده و پا به فرار گذاشتند.

اين شكايت كافي بود تا تيمي از مأموران پليس آگاهي با دستور سرهنگ خواجوي، رئيس پليس آگاهي خوزستان جست‌وجوي خود را براي شناسايي و دستگيري متهمان آغاز كنند. آنها زماني كه سرگرم تحقيق در اين پرونده بودند با چند شكايت مشابه ديگر در اين زمينه روبه‌رو شدند كه نشان مي‌داد اين دو جوان موتورسوار به‌صورت سريالي دست به زورگيري مي‌زنند. آنها در همه سرقت‌هايشان چاقو و قمه زير گلوي طعمه‌هايشان مي‌گذاشتند و آنها را تهديد به قتل مي‌كردند. مأموران كه با 2دزد خشن روبه‌رو بودند با كمك مالباخته‌ها به چهره‌نگاري متهمان پرداختند كه در بررسي‌ها معلوم شد يكي از آنها سابقه‌دار است و پيش از اين به زندان رفته بود.

  • دستگيري

ماموران پاتوق‌هاي احتمالي متهم سابقه‌دار را زيرنظر گرفتند تا اينكه موفق به شناسايي او و همدستش شدند. اين دو سارق چند روز پيش در عملياتي غافلگيرانه به دام افتادند و مأموران در مخفيگاه آنها 8چاقو و قمه كشف كردند. آنها در بازجويي‌ها به 24فقره زورگيري اقرار كردند و مدعي شدند كه براي اجراي نقشه زورگيري‌هايشان 8چاقو و قمه خريده بودند تا مالباخته‌ها را حسابي بترسانند و آنها را تهديد به قتل كنند. طراح نقشه زورگيري كه همان متهم سابقه‌دار است به مأموران گفت: بعد از آزادي از زندان ماجراي زورگيري را با يكي از دوستانم مطرح كردم و او حاضر شد با من همكاري كند.

شگردمان اين بود كه وقتي آفتاب غروب مي‌كرد و هوا تاريك مي‌شد به خيابان‌هاي خلوت اهواز مي‌رفتيم و بعد از شناسايي طعمه به سمت آنها حمله مي‌كرديم. من نيز با تهديد چاقو و قمه دست به سرقت زده و با همدستم فرار مي‌كرديم. اين متهم اعتراف كرد كه گوشي موبايل مسروقه را به 2مالخر مي‌فروخته است كه كارآگاهان با دستگيري مالخران در بازرسي از مخفيگاهشان تعداد 21گوشي موبايل و تبلت كشف كردند. به گزارش همشهري، 2زورگير مسلح بعد از اقرار به سرقت‌هاي سريالي در اختيار مأموران پليس آگاهي خوزستان قرار گرفتند و تحقيق از آنها براي كشف جرايم احتمالي ديگر و شاكيان ادامه دارد.

کد خبر 295960

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha