همشهری آنلاین: تازه ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۷۷ درصد مردم فرانسه با نامزدی فرانسوآ اولاند رییس جمهوری کشورشان در انتخابات سال ۲۰۱۷ میلادی مخالف هستند.

 مخالف ۷۷ درصدی با نامزدی اولاند در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

به گزارش به نقل از روزنامه فرانسوی 'لو فیگارو'، نظرسنجی موسسه 'اودوکسا' (Odoxa) نشان داد که مخالفت ها با نامزدی اولاند همچنان بالاست و تنها 21 درصد مردم فرانسه به نامزدی رییس جمهوری فعلی فرانسه در انتخابات آتی امیدوارند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد کمتر از نیمی (44 درصد) از هواداران حزب چپگرای سوسیالیست که حزب حاکم فرانسه محسوب می شود به نامزدی اولاند در انتخابات پیش رو امیدوارند. این میزان در میان هواداران احزاب راستگرا تنها 10 درصد است.

در عین حال 58 درصد مردم فرانسه معتقدند که اولاند از هم اکنون تبلیغات برای انتخابات 2017 میلادی را آغاز کرده است.

این نظرسنجی اینترنتی در روزهای 21 و22 مه (31 اردیبهشت و اول خرداد) صورت گرفته است.

در مجموع اولاند نسبت به سال گذشته میلادی وضعیت بهتری در میان افکار عمومی دارد؛ نظرسنجی نوامبر (آبان /آذر) 2014 نشان می داد که تنها 15 درصد فرانسویان با دور دوم ریاست جمهوری او موافق هستند.

اولاند که در 6 مه (16 اردیبهشت) 2012 میلادی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مقابل 'نیکلا سارکوزی' رییس جمهوری سابق فرانسه به پیروزی رسید در تحقق وعده های انتخاباتی خود از جمله بهبود وضعیت اقتصادی کشور و وارونه کردن منحنی بیکاری ناکام مانده است. همین امر دلیل اصلی نارضایتی مردم از عملکرد و سیاست های وی محسوب می شود.

کد خبر 295947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha