همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان چند روز بعد از آنکه اسلام آباد اخبار هدفدار رسانه های غربی را مبنی بر تلاش عربستان برای خرید سلاح هسته ای از پاکستان را تکذیب کرد،، گزارش یکی دیگر از رسانه های انگلیس را مبنی بر تلاش داعش برای خرید سلاح اتمی از پاکستان را قویا تکذیب کرد.

تکذیب خبر تلاش داعش برای خرید سلاح اتمی از پاکستان

به گزارش ايرنا، قاضی خلیل الله گفت: این گونه اخبار و گزارش ها را قویا تکذیب می کنیم. گزارش های مطرح شده اخیر در رسانه های غربی از جمله رسانه انگلیسی ساندی تایمز و ایندیپندنت درباره برنامه هسته ای پاکستان کاملا بی اساس و کذب است.

وی افزود: پاکستان به عنوان یک کشور صاحب تسلیحات هسته ای، بخوبی به مسوولیت های خود در قبال تسلیحات هسته ای خود به ویژه حفظ و نگهداری از این تسلیحات واقف است. برنامه هسته ای پاکستان صرفا برای دفاع قانونی از این کشور و با هدف بازدارندگی طراحی شده است.

هفته گذشته، نشریه انگلیسی ساندی تایمز مدعی شد که عربستان به دنبال خرید سلاح هسته ای از پاکستان است.

روزنامه ایندیپندنت، یکی دیگر از نشریات معروف انگلیس، نیز اخیرا گزارشی را از تلاش های گروه تروریستی داعش برای به روز کردن تجهیزات نظامی خود منتشر کرده و نوشته است که این گروه تروریستی به لطف دارایی های چندین میلیارد دلاری خود، به دنبال خرید مخفیانه سلاح هسته ای از پاکستان است.

سلاح های اتمی پاکستان به 'دست های خطرناک' سپرده نخواهد شد

هفته گذشته 'طاهر حسین مشهدی' یکی از اعضای کمیسیون دفاعی پارلمان پاکستان با بیان اینکه تسلیحات هسته ای این کشور تحت نظارت دقیق پارلمان این کشور است، تاکید که پارلمان هرگز اجازه نخواهد داد این تسلیحات به 'دست های خطرناک' سپرده شود یا در اختیار عربستان قرار گیرد.

این مقام پاکستانی گزارش برخی رسانه های های غربی و صهیونیستی را مبنی بر تصمیم عربستان برای خرید سلاح های هسته ای از پاکستان کاملا بی اساس دانست و گفت: این گزارش ها با هدف تخریب وجهه پاکستان تهیه شده و هیچ ارزشی ندارد.

این نماینده پارلمان پاکستان گفت: هیچ کشوری حق ندارد نسبت به ایمنی تسلیحات هسته ای پاکستان تردید داشته باشد. پاکستان در حفظ و نگهداری از تسلیحات هسته ای خود کاملا دقیق و مسوولانه عمل می کند و نگهداری از سلاح های هسته ای این کشور هرگز در اختیار افراد غیرمطمئن و دست های ناامن قرار نخواهد گرفت.

کد خبر 295927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha