شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رهبر جریان صدر عراق به عربستان سعودی نسبت به وقوع بهار عربی در این کشور در صورت تکرار رخداد روز جمعه در شهر القطیف هشدار داد.

هشدار مقتدی صدر به عربستان

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه سومریه نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای با اشاره به حمله‌ تروریستی روز جمعه به مسجد شیعیان در شهر "القطیف" در شرق عربستان که 21 شهید و 123 زخمی برجای گذاشت، گفت بعید نیست که گروه‌های دولتی در عربستان سعودی در این کشور تندروی را تقویت کنند.

وی با بیان این که وجود مقدسات در عربستان به معنای عدم وجود بهار عربی نیست، نسبت به بهار عربی آتی در عربستان در صورت تکرار رخداد القطیف هشدار داد.

مقتدی صدر در این بیانیه‌ گفت: انفجاری که در القطیف علیه پیروان اهل بیت علیه السلام رخ داد، اولین انفجار نبود و من هم گمان نمی‌کنم که آخرین حمله باشد به ویژه اینکه عامل بازدارنده واقعی از سوی دولت علیه تندروها در عربستان وجود ندارد.

وی افزود: من بعید نمی‌دانم که طرف‌های دولتی وجود داشته باشند که این تندروی کینه توزانه علیه میانه روی به صورت کلی و بالاخص علیه پیروان مذهب حق را تغذیه کنند و آن چه که تایید کننده این مساله است شناسایی نشدن مجرمان است و در نتیجه هر کسی که از مجازات در امان باشد از کار خود بازداشته نمی‌شود.

وی تاکید کرد: عربستان باید الگوی خوبی برای همزیستی مسالمت آمیز میان مذاهب و ادیان باشد نه این که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در این کشور با صلح زندگی کنند. اما دوستداران پیامبر و خداوند با صلح اندکی زندگی کنند.

مقتدی صدر خاطرنشان کرد: اگر عربستان از مدعیان دموکراسی است باید عرصه را برای تعددگرایی به ویژه در مناطق آسیب دیده چون الاحساء و القطیف بازکند و روند دموکراسی وارد آنجا شود.

در پی حمله یک عامل انتحاری به مسجدی در شهر شیعه نشین القطیف، 21 تن به شهادت رسیده و 123 تن دیگر زخمی شدند.

کد خبر 295918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha