شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

برنامه کشف تهران این هفته احمد مسجدجامعی در منطقه کن و سولقان برگزار شد تا تهرانگردان از نزدیک با مشکلات مردم این منطقه آشنا شوند.

در اين برنامه كه تعدادي از اعضاي شوراي شهرستان تهران نيز حضور داشتند، تهرانگردان در امامزاده‌ قاسم، امامزاده علاءالدين، كن، رندان و روستاي تالون حضور يافتند و با اهالي ساكن در اين مناطق گفت‌وگو كردند. در اين ميان يكي از گلايه‌هاي اصلي اهالي، اين مسئله بود كه چرا ويلاي غيرقانوني برخي افراد تخريب مي‌شود ولي برخي ديگر تخريب نمي‌شود؟ اشاره اين افراد به ساخت‌وسازهاي بالاي ارتفاع 1800متر پايتخت بود.

مسجدجامعي نيز اعلام كرد كه بادهاي غالب شهر از سمت منطقه كن و سولقان مي‌وزد و ساخت‌‌وساز در اين محدوده مي‌تواند مشكلاتي را ايجاد كند. به گفته وي نسبت به ساخت‌وساز در حريم 35متري رودخانه نيز بايد با جديت بيشتري عمل شود. وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به منابع گياهي اين منطقه گفت: منطقه كن و سولقان، مركز ريواس، والك و سيرك است كه متأسفانه به‌دليل آلودگي‌هاي ايجاد شده، رشد اين گياهان به سمت ارتفاعات عقب‌نشيني كرده است. وي با بيان اينكه قرار بود منطقه مزارع به گورستان غرب تهران بدل شود، افزود:

زماني كه منطقه‌اي‌شدن گورستان‌هاي پايتخت در دستور كار قرار داشت، تبديل مزارع به گورستان غرب تهران در دستور كار قرار گرفت، اما از آنجا كه اين محل، محل تأمين آب مصرفي شهر تهران به‌دليل وجود چشمه‌هاي زياد بود، ساخت اين آرامستان مي‌توانست مشكلات زيست‌محيطي زيادي را ايجاد كند. مسجدجامعي در بازديد از امامزاده‌هاي منطقه كن و سولقان مطالبي را راجع به معماري امامزاده‌ها بيان كرد. به گفته وي در گذشته معماري و فرهنگ روستاها در تزيين و معماري امامزاده‌ها به خوبي نمايان بود اما در حال حاضر هيچ نمادي از فرهنگ روستا در امامزاده‌ها باقي نمانده و همه امامزاده‌ها يك شكل، يك فرم و يكنواخت ساخته مي‌شوند.

اين عضو شوراي شهر تهران با انتقاد از ساخت سردر نامتعارف ورودي امامزاده قاسم گفت: فضاي سبز به نفع فضاي مدرن شهري كنار زده شده و بايد فكري به حال سردر ورودي اين امامزاده كرد. مسجدجامعي همچنين از نبود پيوست فرهنگي و زيست‌محيطي در ساخت و سازهاي روستايي منطقه انتقاد كرد. پس از اين نيز روستاييان مشكلات خود را عنوان كردند. به‌طور نمونه فاضلي با انتقاد از هجوم افراد غيربومي به برداشت غيراصولي والك، ريواس و سيرك اين منطقه گفت: هجوم افراد به‌گونه‌اي بوده كه در حال حاضر ريواس و سيرك نيز در كوهپايه وجود ندارد و دور نيست زماني كه به‌دليل برداشت غيراصولي اين محصولات، ريواس، سيرك و والك كن و سولقان به آرزويي تبديل شود.

کد خبر 295843

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha