سردسته باند سرقت از انبارها و محموله‌های باری در پایتخت، مجرم سابقه‌داری بود که پیش از این ۱۲ بار از سوی پلیس دستگیر شده بود.

متهم

او كه با همدستانش سرقت‌هاي زيادي به ارزش يك ميليارد و 500ميليون تومان رقم زده بودند، در حال ساختمان‌سازي با پول‌هاي مسروقه بود كه دستگير شد.اعضاي اين باند 3مرد بودند كه با شناسايي خودروهاي حامل بار در پايتخت دست به سرقت آنها مي‌زدند. آنها همچنين به سراغ انبارها مي‌‌رفتند و پس از ضرب و شتم نگهبان‌ها و بستن دست و پاي آنها، محموله‌هاي داخل انبار را مي‌دزديدند.

آخرين سرقتي كه اعضاي اين باند مرتكب شدند، دزديدن يك خودروي نيسان حامل بار نوشابه‌هاي انرژي‌زا بود. راننده نيسان مقابل خانه‌‌اش توقف كرده بود تا كمي استراحت كند و صبح زود محموله‌ را به مقصد برساند كه دزدان ماشين را با بارش دزديدند. از همان زمان تحقيقات پليس براي دستگيري آنها شروع شد و مأموران كه حدس مي‌زدند سارقان براي فروش محموله سرقتي به بازار مراجعه ‌كنند، محل‌هاي احتمالي را زيرنظر گرفتند تا اينكه موفق شدند مردي به اسم بيژن كه قصد فروش اين محموله را داشت، دستگير كنند. مرد جوان در همان بازجويي‌هاي اوليه اعتراف كرد كه محموله را از فرد ديگري تحويل گرفته است و با اطلاعاتي كه او در اختيار پليس قرار داد، دزدان اصلي محموله شناسايي شدند.

تحقيقات نشان مي‌داد كه سارقان اصلي، از مجرمان سابقه‌داري هستند كه تا حالا چندين بار به زندان افتاده‌اند. سردسته باند مرد 38ساله‌اي به نام علي بود كه تا‌كنون 12بار به جرم سرقت و زورگيري دستگير شده بود. محبوب 31ساله عضو ديگر باند بود كه 9بار به اتهام سرقت محموله و سرقت‌هاي مقرون به آزار و اذيت مالباخته‌ها بازداشت شده و به زندان افتاده بود. قادر 29ساله نيز عضو ديگر باند بود كه به تازگي با همدستانش آشنا شده بود.

با اين اطلاعات مخفيگاه‌هاي هر سه عضو باند شناسايي و محاصره شد. آنها در عمليات همزمان دستگير شدند و به سرقت محموله‌ نوشابه‌هاي انرژي‌زا اعتراف كردند اما اين همه ماجرا نبود. با دستگيري متهمان معلوم شد كه آنها دزدان سريالي انبارها و محموله‌هاي باري در پايتخت هستند كه تا‌كنون بيش از 10سرقت در مناطق بازار، مولوي، فدائيان اسلام و شوش به ارزش دست‌كم يك ميليارد و 500ميليون تومان مرتكب شده‌اند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه آنها در برخي از سرقت‌ها با شناسايي دقيق انبارهاي محل نگهداري مواد غذايي، باطري خودرو و... شبانه به آنجا حمله كرده و پس از ضرب و شتم نگهبان‌ها و بستن دست و پاي آنها، محموله‌ها را به سرقت مي‌بردند.

اعضاي اين باند در يكي از سرقت‌ها پس از ربودن يك خودروي نيسان با سرعت به سمت انباري در منطقه عبدل آباد حركت كرده و پس از كوبيدن ماشين به در انبار، آن را شكسته و وارد آنجا شده بودند. سپس با عكس‌العملي سريع به نگهبان حمله كرده و پس از اينكه او فرصت كند كمك بخواهد، دست و پايش را بسته و تعداد زيادي باطري خودرو از آنجا سرقت كرده بودند.

به گفته سرهنگ ميرزكي، رئيس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران، سردسته اين باند به نام علي با پول‌هاي به‌دست آمده از اين سرقت‌ها سرگرم ساخت يك پروژه‌ ساختماني در پايتخت بود كه دستگير شد و يك خودروي آزرا نيز از او توقيف شد. به گفته وي قاضي پرونده مجوز انتشار عكس اعضاي اين باند را صادر كرده و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 295834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha