همشهری آنلاین: علی خسروی با بیان اینکه ماجرای تبریز مقصران دیگری دارد نسبت به واکشن‌‌های تند علیه فقانی انتقاد کرد و گفت به جای داور یقه گزارشگر یا بازیکنان تراکتور سازی را بگیرد

علی خسروی

علی خسروی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص هجمه‌های به راه افتاده بر علیه علیرضا فغانی داور بین‌المللی فوتبال کشورمان که قضاوت بازی تراکتورسازی و نفت تهران را برعهده داشت، گفت: اول از همه باید بگویم که انتظار داشتم سایر کارشناسان داوری حرف بزنند و سکوت نکنند تا این همه هجمه وارد نشود و نمی‌دانم چرا آقایان سکوت کرده‌اند و انگار همه به دنبال این هستند تا جانشین حسین عسگری شوند اما من حرفم را می‌زنم و چه وزیر ورزش و چه پسرم در خانه حتی اگر ناراحت هم شوند مشکل نیست چرا که ادعا می‌کنم در داوری به اجتهاد رسیده‌ام. هرچند که باز هم باید مطالعه کنم.

وی ادامه داد: طبق قانون فغانی در بازی تبریز کاملاً درست عمل کرده و هیچ اشکالی برای اخراج آندو به او نیست اما یک بحثی در داوری وجود دارد که آن بحث قانون 18 یا همان مدیریت داوری است و فغانی شاید عقل سلیم برایش بهتر از قانون تصمیم می‌گرفت در آن صحنه به آن دو بازیکن کارت زرد نمی‌داد اما باز هم تکرار می‌کنم که دادن کارت زرد دوم به آندو کاملاً قانونی است. درباره صحنه کشیده شدن شورت بازیکن تراکتورسازی هم باید بگوم هیچ کارشناسی هم این صحنه را ندیده و 70هزار هوادار هم ندیدند و داور هم ندید اما گزارشگر تبریز مشکل دارد چون همیشه بر علیه داوران حرف می‌زند و وقتی صحنه‌ای را 70هزار نفر و داور ندیدند دیگر مشکلی وجود ندارد.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: سؤال من این است چرا از سفر رئیس‌جمهوری به تبریز سوءاستفاده می‌شود؟ چرا علی کفاشیان برای ماندن در پستش از روی همه رد می‌شود؟ چرا فغانی را احضار کرده‌اند؟ مگر دادگاه است که فغانی احضار می‌شود؟ البته باید بگویم در این میان حسین عسگری ناظر بازی بود که او هم از کارش برکنار شد هرچند که عسگری قربانی نشده چرا که از یک ماه پیش قرار بود او برود. عسگری اگر فرد شجاعی بود چرا وقتی به زعم او داور بازی تغییر کرد در جای خود باقی ماند؟ اگر من که مدیر باشم آبدارچی‌ام را عوض کنند یک لحظه هم در آن پست نمی‌مانم اما ماهی یک میلیون و 500 هزار تومان چقدر ارزش دارد؟ به نظر من عسگری نه تنها قربانی نشده بلکه مقصر خود اوست.

خسروی در ادامه افزود: از مهدی تاج بپرسید چرا به تبریز رفت وچرا برگشت. ما حتی شنیده‌ایم که مسئولان برگزار کننده بازی تراکتورسازی و نفت تهران مسئولان امنیتی استان آذربایجان شرقی بودند و بازی شرایط عادی نداشته است اما انگار همه در جو هستند. من بعد از سال‌ها فهمیده‌ام که باید بروم و زبان آذری یاد بگیرم چرا که دو سه روز پیش روحانی اعلام کرده، تراکتورسازی برای همه مردم ایران است! چه کسی گفته تراکتورسازی برای همه ایران است؟ تراکتورسازی برای مردم آذربایجان شرقی است نه همه کشور چرا که هر شهری یک تیم دارد، درست است که ما ملت جوگیری هستیم اما خانواده این داور چه گناهی دارند؟

داور اسبق و بین‌المللی فوتبال کشورمان در ادامه اظهار داشت: پسر علیرضا فغانی عکسی در فضای مجازی منتشر کرده که واقعاً ناراحت کننده است. این بچه در حال نابود شدن است اما دوستان چرا سکوت کرده‌اند؟ انگار جناب اسبقیان کولینا شده و کفاشیان هم فیریسک! شاید هم مدیرعامل تراکتورسازی هاوارد وب شده و ما خبر نداشتیم چرا که الآن همه خودشان را کارشناس داوری می‌دانند. به جای این حرف‌ها بروند ببینند بازی 3 بر یک ، 3-3 شده و بروند یقیه حامد لک را بگیرند که خروج‌های اشتباه انجام می‌دهد، بروند یقیه تونی را بگیرند که تعویض‌های اشتباه انجام داده است، بروند یقیه کسی که بازی اصفهان را 2-2 اعلام کرده بگیرند. مگر فغانی موبایل‌ها را قطع کرد یا اسکوربورد را خاموش کرده بود. انصاف هم چیز بدی نیست.

خسروی ادامه داد: یک هفته است که این خانواده به مشکل خورده‌اند و مثل گوشت قربانی‌ شده‌اند. من به عنوان عضوی از کمیته داوران استان تهران، وظیفه دارم حرف بزنم اما نمی‌دانم چرا بقیه سکوت کردند اما باید بگویم کمیته داوران به هیچ عنوان نمی‌تواند عملکرد فغانی را در این زمینه زیر سؤال ببرد.

وی در پایان گفت:‌ در شب عروسی بهنام ابوالقاسم‌پور سردار آجرلو که معاون تربیت بدنی سپاه است به فغانی بابت قضاوتش تبریک گفت و حتی سفارش کرد که مواظب او باشیم. الآن هم همه داوران عکس خودشان در شبکه‌های مجازی را به عکس فغانی تغییر داده‌اند و کمپین حمایت از فغانی تشکیل شده حتی عده‌ای از داوران می‌خواستند تحصن یا داوری را تحریم کنند که گفتیم این کار را نکنند و باید بگویم اگر مشکلی برای فغانی پیش بیاید برای جامعه داوری مشکل به وجود خواهد آمد.

کد خبر 295819

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha