همشهری آنلاین: معاون اعتبارات بانک مرکزی با تاکید بر این‌که وام‌های جدید مسکن به هیچ وجه تورم‌زا نیست، گفت: در بازپرداخت ۱۲ تسهیلات ۸۰، ۶۰ و ۴۰ میلیون تومانی میزان اقساط ماهانه به ترتیب یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ۸۶۲ هزار تومان و ۵۷۵ هزار تومان است.

تسنیم نوشت: اصغر میرمحمدصادقی با بیان این‌که کسانی می‌توانند از مصوبه وام 80 میلیون تومان مسکن بهره‌مند شوند که از تسهیلات بانکی برای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند، اظهار کرد: دوره سپرده‌گذاری در حساب صندوق پس انداز یکم (خانه اولی‌ها) حداقل باید یک سال باشد و به ازای هر شش ماه یک برابر سپرده گذاری تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی با بیان این‌که به این سپرده سود سپرده کوتاه مدت (10 درصد) تعلق می‌گیرد، افزود:‌ نرخ سود تسهیلات مسکن برای خانه‌ اولی‌ها 14 درصد و بازپرداخت آن حداکثر 12 سال است.

وی با تاکید بر این‌که سپرده گذاران حساب ممتاز بانک مسکن نمی‌توانند از مزایای این حسال در حساب صندوق پس انداز یکم استفاده کنند، بیان کرد:‌بانک مسکن باید منابع خود را در این‌باره مدیریت کند و حق ندارد از محل منابع وصولی پرقدرت بانک مرکزی برای پرداخت این تسهیلات استفاده کند.

میرمحمدصادقی افزود: با بررسی هایی که انجام داده ایم حداقل افرادی که می توانند از تسهیلات حساب صندوق پس انداز یکم استفاده کنند 84 هزار نفر است که باید توزیع این تعداد در کل کشور انجام شود.

معاون اعتبارات بانک مرکزی با بیان این‌که با اعلام این‌که 84 هزار نفر مشمول دریافت تسهیلات حساب صندوق پس‌انداز یکم در سراسر کشور می‌شوند، گفت: در دوره بازپرداخت 12 ساله قسط ماهانه برای تسهیلات 80 میلیونی، یک میلیون و 150 هزار تومان و برای وام 60 میلیونی ، 862 هزار تومان خواهد بود.

میرمحمد صادقی با بیان این‌که میزان اقساط ماهانه برای وام 40 میلیون تومانی 575 هزار تومان است، تاکید کرد:‌ تسهیلات جدید مسکن فقط رونق این بخش و ساخت‌وسازها را به دنبال دارد و به هیچ وجه اثر تورمی ندارد.

کد خبر 295810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha