همشهری آنلاین: جانشین سازمان بسیج مستضعفین ضمن تشریح چگونگی آزادسازی خرمشهر در سال ۶۱ گفت: همانگونه که امام (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد زیرا اگر امدادهای خداوند نبود نمی توانستیم بر دشمن پیروز شویم.

علی فضلی

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران در رابطه با عملیات آزاد سازی خرمشهر اظهارداشت: نیروهای اسلام در عملیات بیت المقدس برای آزاد سازی خرمشهر به امام خمینی (ره) و نایب امام زمان لبیک گفتند.

وی گفت: فرزندان امام در این عملیات توانستند نیمی از منطقه ای که دشمن در ابتدای جنگ گرفته بود را بازپس گیری کنند.

وی افزود: این عملیات در مثلثی بین بصره، خرمشهر و اهواز برگزار شد که به لحاظ موقعیت دشمن باید از منطقه فکه به عنوان پشتیبان عملیات استفاده می شد.

سردار فضلی عنوان کرد: عملیات بیت المقدس در سه مرحله عبور از کارون، رسیدن به مرزهای بین المللی و قطع رابطه بصره با خرمشهر و سپس آزاد سازی خرمشهر انجام شد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امداد الهی در این عملیات به کمک رزمندان اسلام آمد گفت: ما به نیروهای گفته بودیم که در مصرف آب و مهمات جنگی صرفه جویی کنند زیرا توان رساندن مهمات و آب به انها را نداشتیم اما به یکباره بعد از دعای نیروها دیدیم که مه غلیظی وارد منطقه فکه شد و باران شروع به باریدن گرفت به گونه ای که رزمندگان دیگر نیازی به آب نداشتند.

سردار فضلی عنوان کرد: پس از اینکه نیروها به جاده اصلی اهواز به خرمشهر رسیدند آنها را تقویت کردیم تا در نهایت خرمشهر به محاصره رزمندگان اسلام در آمد؛ در جلسه ای که با فرماندهان پشت جاده اهواز داشتیم قرار شد تا آتش بر دشمن بریزیم و دژ عراقی ها در خرمشهر را به تصرف در آوریم.

وی افزود: نهایتا فرزندان اسلامی در سوم خرداد ماه توانستند مرحله به مرحله خرمشهر را پس از حدود 19 ماه از دست دشمن آزاد کنند؛ همانگونه که امام گفته بود خرمشهر را واقعا خدا آزاد کرد زیرا اگر امدادهای خداوند نبود نمی توانستیم بر دشمن پیروز شویم.

کد خبر 295806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha