ترجمه ی عباس تربن: اگر می‌خواهی پیشرفت کنی و به سمت چیزهای بهتر حرکت کنی، باید از چیزهایی که تو را در گذشته نگه می‌دارند و جلو حرکتت را می‌گیرند دست بکشی.

دوچرخه

بايد از همه‌ي چيزهاي منفي دست برداري؛ و قبل از همه از اين پنج موردي كه در اين صفحه به آن‌ها پرداخته‌ايم.

از نگران‌بودن دست بردار

از نگران‌بودن و مدام حرص‌خوردن درباره‌ي  هر كس و هر چيز دست بردار. ترس‌ها و اضطراب‌هايت مشكلاتت را حل نمي‌كند، فقط موجب مي‌شود بيش‌تر و بيش‌تر در آن‌ها فرو بروي. اگر مدام به مشكلات و بدبختي‌هايت فكر كني و فكر كني و هزار بار ديگر هم فكر كني، فقط خودت را از شادي و لذت محروم مي‌كني و آرامش و خوشبختي لحظه‌ي حاضر را از خودت مي‌گيري.

بعضي از آدم‌ها خودشان را با افكار منفي و سمي آزار مي‌دهند و تحليل مي‌روند. از افكار خودويرانگر دست بردار و به خودت انرژي بده.

از نامهرباني با خودت دست بردار

از سرزنش‌كردن خودت به‌خاطر هر كس و هر چيزي كه نيستي، دست بردار! مهربان‌بودن با خودت در فكر، گفتار و رفتار به‌اندازه‌ي مهرباني با بقيه مهم است. خودت را دوست داشته باش و يادت باشد اگر درگير مشكلي هستي، قبلاً هم اين موقعيت را تجربه كرده‌اي و آن را پشت‌سر گذاشته‌اي.

از نقدكردن دست بردار

از نقدكردن چيزها و اتفاق‌هايي كه با تو فرق دارند، دست بردار. ما همه متفاوت هستيم و در عين‌حال ما همه انسان هستيم. همه مي‌خواهيم خوشحال باشيم،  همه مي‌خواهيم عشق بورزيم و دوست داشته باشيم و همه مي‌خواهيم كه درك و  فهميده شويم.

از حق به‌جانب بودن دست بردار

از اين‌كه بخواهي هميشه حق با تو باشد دست بردار. خيلي از ما نمي‌توانيم اين را بپذيريم و هميشه دوست داريم حق‌به‌جانب ما باشد؛ حتي اگر يك رابطه را به خطر بيندازيم يا موجب استرس يا رنج خود و ديگران بشويم. هر وقت خواستي بگويي كي درست مي‌گويد و كي غلط، از خودت بپرس: «ترجيح مي‌دهم كه حق به‌جانب باشم يا مهربان؟»

از تغيير نكردن دست بردار

بيش‌تر آدم‌ها به‌طور ناخواسته به چيزهاي آشناي زندگي‌شان مي‌چسبند و آ‌ماده‌ي تغيير نيستند. اما تغيير هميشه خوب است و كمك مي‌كند از نقطه‌ي الف به نقطه‌ي ب حركت كني. تغيير موجب پيشرفت در زندگي تو و بهبود زندگي اطرافيانت مي‌شود. از تغييرات استقبال كن و در مقابلشان جبهه نگير.

از مقايسه‌ي خودت با ديگران دست بردار

از مقايسه‌ي خودت با هر كس ديگر دست بردار. اين‌كار نه‌تنها تو را پيش نمي‌برد و  موقعيتت را بهتر نمي‌كند، بلكه مانع از اين مي‌شود كه طعم خوشحالي را هم بچشي. زندگي تو نقشه‌ي منحصر به‌فرد خودش را دارد كه شبيه نقشه‌ي زندگي ديگران و لزوماً درست يا غلط نيست. بنابراين سعي كن در مسير متفاوت زندگي خودت گام برداري و بهترين كاري را كه از دستت برمي‌آيد انجام بدهي.

کد خبر 295682

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha