چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: وسوسه رسیدن به گنج‌های نهفته در دل خاک، گاهی اوقات ممکن است به قیمت جان انسان‌ها تمام شود.

عتیقه

جرايمي كه به خاطر رسيدن به گنج‌هاي دفن شده در دل خاك و يا خريد و فروش اشياء تاريخي رخ مي‌دهند، هر روز خشن و خشن‌تر مي‌شوند.

اگر تا ديروز تب و تاب پيداكردن گنج و وسوسه يك شبه پولدار شدن فقط باعث مي‌شد كه مالباخته‌ها در دام كلاهبرداران بيفتند و ضرر مالي ببينند اما مدتي است كه فريب خوردگان هزينه اين وسوسه را نه تنها با سرمايه‌هايشان كه با جانشان مي‌پردازند.

در ماه‌هاي گذشته چند حادثه مرگبار و جنايي در نقاط مختلف كشور رخ داد و وقتي پليس به بررسي آنها پرداخت معلوم شد پيدا كردن گنج و خريد و فروش عتيقه از مهمترين دلايل بروز اين حوادث بوده است، ماجراهاي مرگباري كه خواسته يا ناخواسته جان افراد زيادي را گرفته است.

اين گزارش، شرح حوادث مرگباري است كه در ماه‌هاي اخير به خاطر گنج و عتيقه رخ داده است.

  • مرگ در زير تلي از خاك

آخرين حادثه‌ مرگباري كه به خاطر گنج و اشياي عتيقه رخ داد، ماجراي مدفون شدن يك جست‌وجوگر گنج زير خروارها خاك در حوالي شهرستان مريوان بود.

صبح 13 اردبيهشت ماه، پسر جواني با آتش‌نشاني مريوان تماس‌گرفت و از گرفتار شدن دوستش در يك تونل زير زميني خبر داد، دقايقي بعد از اين تماس، امدادگران آتش‌نشاني و هلال احمر راهي منطقه مورد نظر شدند، آنها در محل حادثه پسرجواني را ديدند كه بسيار آشفته به نظر مي‌رسيد. او گفت كه به همراه دوستش براي پيدا كردن عتيقه در حال كندن تونل بوده‌اند كه ناگهان سقف تونل ريزش كرده و دوستش كه در آن زمان در تونل مشغول كار بوده زير تلي از خاك گرفتار شده است.

امدادگران با شنيدن حرف‌هاي پسرجوان، جست و جو و آواربرداري براي نجات جوان 23ساله‌ را شروع كردند و پس از 13ساعت تلاش او را از زير آوار بيرون كشيدند اما در معاينات اوليه تيم پزشكي مشخص شد كه وي جانش را از دست داده است.

به دنبال اين حادثه، تحقيقات شروع و مشخص شد كه قرباني و دوستش از 7 ماه پيش و با به دست آوردن يك نقشه گنج، جست‌وجويشان را در اين منطقه شروع كرده بودند و در اين مدت تونلي عمودي به عمق حدود 14متر حفر كرده و اين بار در حال حفر يك تونل افقي بودند كه ناگهان ديواره تونل ريزش كرده و از آنجا كه در آن لحظه جوان 23 ساله سرگرم حفاري بود، زير آوار گرفتار شده و در نهايت جانش را از دست داد.

اين حادثه اما تنها حادثه ريزش تونل جست‌وجوگران گنج در سال جديد نبود. چند هفته پيش حادثه مشابه ديگري نيز در شهرستان رشتخوار خراسان رضوي رخ داد و مرد جواني كه براي رسيدن به اشياء عتيقه اقدام به حفر تونل كرده بود، به دليل ريزش تونل زير تلي از خاك گرفتار شد و متاسفانه جانش را از دست داد.

ماجرا از اين قرار بود كه چندي پيش 6 مرد جوان با در دست داشتن يك نقشه گنج راهي منطقه تاريخي رشتخوار شدند و شروع به حفاري كردند. چندين روز از تلاش آنها مي‌گذشت اما به هيچ نتيجه‌اي نرسيده بودند.

با اين حال طمع رسيدن به گنج به آنها اجازه نمي‌داد دست از كار بكشند و سرانجام همين طمع آنها بود كه كار دستشان داد. وقتي آنها مشغول حفاري بودند ناگهان سقف تونل ريزش مي‌كند و يكي از قاچاقچيان زير آوار گرفتار مي‌شود. دوستان او بلافاصله با نيروهاي هلال احمر تماس گرفتند و درخواست كمك كردند اما پس از تلاشي چند ساعته، جسد مرد جوان از زير آوار بيرون كشيده شد.

  • مرگ به خاطرعتيقه‌هايي كه وجود ندارد

خريد و فروش عتيقه و پول هنگفتي كه قرار است از اين راه به دست بيايد آنقدر وسوسه كننده است كه باعث مي‌شود عده‌ زيادي اسير چنين وسوسه‌اي شوند.

حال آنكه در بسياري از اين معاملات اصلا خبري از گنج و عتيقه نيست و اين ترفند، يك راه كلاهبرداري است كه تبهكاران از آن براي رسيدن به پول استفاده مي‌كنند.

آنها به بهانه معامله گنج طعمه‌هايشان را با كيف‌هاي پر از پول به محلي خلوت مي‌كشند و براي اجراي نقشه خود ممكن است حتي دست به جنايت هم بزنند. ماجراي دو پسر عمو كه قرباني فروشندگان گنج شدند يكي از همين ماجراهاست.

صبح جمعه 28 فروردين ماه امسال بود كه چوپاني هنگام چراي گله گوسفندانش در منطقه‌اي جنگلي با ديدن پيكر بي‌جان مرد ناشناسي شوكه شد.

مرد چوپان سراسيمه با پليس تماس گرفت و وقتي ماموران در محل حاضر شدند متوجه شدند كه علاوه بر جسد مرد جوان، جسد ديگري نيز در چند متري جسد اول افتاده است. هر دو قرباني بر اثر اصابت گلوله تفنگ شكاري به قتل رسيده بودند.

ماموران در بازرسي لباس‌هاي قربانيان مدارك شناسايي پيدا كردند كه نشان مي‌داد هر دو مقتول، پسرعمو و ساكن يكي از روستاهاي بخش بابلكنار هستند.

ماموران در ادامه سراغ خانواده قربانيان رفتند. بررسي‌ها نشان مي‌‌داد كه دو پسر عمو صبح روز پنجشنبه 27 فروردين ماه براي حضور سر قراري با يك مرد به جنگل رفته‌اند و پول زيادي نيز همراه خود برده‌‌اند.

همه چيز از اين حكايت داشت كه مقتولان قرار بوده كه با فرد ناشناسي معامله‌‌اي ميليوني انجام دهند و احتمالا سر همين معامله نيز جانشان را از دست داده‌اند.

ردگيري‌هاي پليس ادامه يافت و طولي نكشيد كه آنها توانستند در بررسي‌هاي تخصصي و كنترل كردن تمامي تماس‌هاي قربانيان به متهم اصلي پرونده برسند. مرد جواني كه 4 ساعت پس از پيدا شدن اجساد مخفيگاهش شناسايي و محاصره شد.

اين مرد پس از دستگيري به اداره آگاهي منتقل شد و در مراحل اوليه لب به اعتراف گشود و درباره جزئيات جنايتي كه رقم زده بود به ماموران گفت: مدتي بود كه با دو قرباني آشنا شده بودم. مي‌دانستم كه پول دارند و مي‌خواهند سرمايه‌گذاري كنند.

براي همين به آنها گفتم فردي را مي‌شناسم كه يك گنج قيمتي دارد و براي فروش آن دنبال مشتري مي‌گردد. هر دو پسرعمو حرف‌هايم را باور كردند و تصور مي‌‌كردند كه با انجام اين معامله سود كلاني نصيبشان مي‌شود.

روز حادثه به بهانه معامله اشياي عتيقه با آنان در جنگل‌ قرار گذاشتم. آن روز چند ساعت زودتر به محل حادثه رفتم و مخفي شدم.

حدود ساعت 3 بعدازظهر بود كه آنها در محل حاضر شدند و در همين لحظه بود كه با اسلحه‌اي كه همراهم بود به آنها شليك كردم و هر دو نفرشان را به قتل رساندم.

پس از آن 15 ميليون تومان پولي را كه همراهشان بود برداشتم و فرار كردم غافل از اينكه خيلي زود دستگير خواهم شد. پس از اعترافات اين مرد، براي او قرار بازداشت صادر شد و پرونده اين جنايت در دادسرا در حال رسيدگي است.

منبع:همشهري سرنخ

کد خبر 295538

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha