سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

گروه اجتماعی: امسال 170 عنوان کتاب درسی با مشارکت بخش خصوصی، معلمان و محققان تولید شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در جمع خبرنگاران گفت: مشارکت بخش خصوصی در تالیف کتاب‌های درسی، در سال تحصیلی آینده بیشتر می‌شود.

آخرین تغییرات کتاب‌های درسی

مهدی نوید ادهم با اشاره به آخرین تغییرات کتاب‌های درسی اظهار داشت: در دوره راهنمایی نیز کتاب‌های تاریخ و جغرافی سال اول، عربی، حرفه و فن، تعلیمات اجتماعی و جغرافی سال دوم و سوم، سال تحصیلی 87-86 تغییرات کلی خواهند داشت.

وی افزود: کتاب‌های مبانی علم رایانه سال سوم ریاضی- فیزیک و تعلیمات دینی (دین و زندگی)، اقلیت‌های دینی سال دوم دبیرستان جدید‌التألیف هستند و زیست‌شناسی و آزمایشگاه(1) سال دوم متوسطه علوم تجربی، جامعه‌شناسی(1) سال دوم و ادبیات فارسی(3) سال سوم علوم انسانی تغییرات کلی دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در سال تحصیلی 87-86 ، آموزش‌های دینی اهل سنت و اقلیت‌های مذهبی پایه‌های چهارم و پنجم دوره ابتدایی در کتابی مجزا تألیف شده‌اند.
وی با اشاره به تألیف 13 عنوان کتاب جدید در رشته‌های بخش خدمات و کشاورزی و 12 عنوان کتاب در بخش صنعت فنی و حرفه‌ای گفت: امسال 57 عنوان کتاب درسی تغییر کلی داشته است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: فعالیت‌های آموزش و پرورش دیربازده است و نباید برای رسیدن به تحولات بنیادین به دنبال زمان‌های کوتاه باشیم.

وی به تدوین برنامه درسی ملی به عنوان نقشه‌ای کامل و جامع برای یادگیری اشاره کرد و افزود: کار مطالعاتی این برنامه 2 سال در دستور کار بوده و بنا بر ماده واحده شورای عالی آموزش و پرورش اجرایی شدن آن نیز به حدود 2 سال زمان نیاز دارد.

تولید کتاب‌های درسی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تاکید بر آماده توزیع بودن کتاب‌های درسی گفت: 922 عنوان کتاب درسی با بیش از 150 میلیون نسخه چاپ و در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.

وی همچنین افزود: کتاب‌های درسی در شهرستان‌ها از اول و در تهران از 15 شهریور ماه توزیع می‌شود و مهرماه امسال کسری کتاب درسی در هیچ پایه‌ای نخواهیم داشت.

کد خبر 29543

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز