همشهری آنلاین: نمایش «شمع ها را خاموش نکن» که روایت تلخی ها و خاطرات مشترک ۷ سال نامزدی یک زوج در شب عروسی شان است تا ۸ خرداد در تماشاخانه بازیگاه روی صحنه می رود.

تئاتر

به گزارش مهر؛ داوود نامور کارگردان نمایش «شمع ها را خاموش نکن» درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: نمایش «شمع ها را خاموش نکن» اجرای خود را از ۱۸ اردیبهشت ماه در تماشاخانه بازیگاه آغاز کرده است. این نمایش قصه عروس و دامادی است که بعد از ۷ سال نامزدی ازدواج می کنند و رخدادهای نمایش نیز در شب عروسی آنها رخ می دهد. دو بازیگر این نمایش در زندگی واقعی نیز زن و شوهر هستند.

وی افزود: آغاز نمایش با مراسم جشن عروسی این زوج در لابی تماشاخانه بازیگاه آغاز می شود و بعد عروس و داماد همراه با تماشاگران وارد سالن نمایش می شوند که در حقیقت حجله آنهاست. بعد از ورود به اتاق این دو طی صحبت هایی نامزدی ۷ ساله شان را مرور می کنند که این مرور خاطرات منجر به زنده شدن اتفاقات و تنش هایی بین این دو می شود که در نهایت به فاجعه می انجامد. در این اثر نمایشی داماد مبتلا به بیماری دوقطبی و توهم شدید است و سال هاست که با این بیماری دست و پنجه نرم می کند.

این کارگردان درباره مضمون این نمایش توضیح داد: در «شمع ها را خاموش نکن» شاهد زوجی هستیم که در اثر بی توجهی طرف مقابل به یکدیگر خیانت می کنند البته به شکلی ذهنی. داماد به دلیل بیماری که دارد در ذهنش با زن های زیادی صحبت می کند که همین امر موجب ناراحتی و مشکوک شدن نامزدش در طول این چند سال نامزدی شده است. البته زن نمایش نیز به همین بیماری ولی به شکلی خفیف تر مبتلا است. این نمایش قصد دارد زندگی افرادی را به تصویر بکشد که بعد از سال ها دوستی و یا نامزدی هنوز شناخت درستی از خصوصیات اخلاقی و رفتاری طرف مقابل ندارند و با وجود اینکه مدت هاست یکدیگر را می شناسند به هم بی توجهی می کنند که همین رفتارها در نهایت به طلاق و جدایی می انجامد.

وی در پایان درباره فضاسازی و شیوه اجرایی نمایش یادآور شد: معتقدم این نمایش اجرایی محیطی است که بخش اول آن به شکلی کاملا رئالیستی یک مجلس عروسی را در لابی سالن نمایش به تصویر می کشد و بخش دوم آن که در اتاق این زوج می گذرد از فضایی سوررئالیستی و متوهم برخوردار است و رفتارها و اتفاقات این زوج را در طول ۷ سال گذشته به نمایش می گذارد.

نمایش «شمع ها را خاموش نکن» از ۱۸ ارديبهشت تا ۸ خرداد ساعت ۲۰:۳۰ در تماشاخانه بازیگاه به صحنه می رود. نسرین نکیسا ومحمد علی سلیمان تاش بازیگران این اثر نمایشی هستند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از دستیار کارگردان و برنامه ریز: میلاد حاجی زاده، موسیقی: مونا شهباز زاده، طراح صحنه: احمد مصطفایی، طراح لباس: لیلا مصلایی پور، منشی صحنه: سپیده پریزن، مدیر روابط عمومی و تبلیغات: محمد آذربرزین، تبلیغات: گروه ارنیکا، طراح پوستر: ارسلان نامور.

کد خبر 295299

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha