همشهری آنلاین: مرکز اطلاع‌رسانی الکترونیک همشهری از اوایل تیرماه سال ۱۳۸۵ آغاز به کار کرد.

راه‌اندازی این مرکز، در راستای عملیاتی شدن سیاست‌های کلان همشهری برای تبدیل به یک مولتی مدیا بوده، به این ترتیب، ارائه خدمات از طریق پیامک و Email و اطلاع‌رسانی از طریق تابلوهای نمایشگر در سطح شهر تهران به عهده این مرکز واگذار شد.

الف) ارسال اخبار از طریق پیامک

در تیرماه ۱۳۸۵، همشهری با تعریف ۷ گروه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، بین‌الملل، IT، شهری و علمی اقدام به ارسال اخبار کرد. در گام اول از متقاضیان درخواست شد چنانچه مایل به استفاده از این هستند از طریق پیامک درخواست خود را ارسال کنند.

تعداد مشترکان در مدت کمتر از ۴۵ روز به ۱۰۷۰۰ نفر رسید. اما از اواخر شهریور با بسیاری چشمگیر روبه‌رو شد، به طوری که تا اسفندماه از عدد ۳۹۲۰۰۰ فراتر رفت. طبیعتا چنین استقبالی، می‌طلبید که همشهری امکانات فنی گسترده‌تر و پیشرفته‌ای را تدارک کند.

گسترش این امکانات، از مهرماه ۸۵ آغاز شد و تاکنون همچنان ادامه دارد. با نظرسنجی از مخاطبان در مورد نیازهای آنان، گروه‌های ۷ گانه خبری قبل، از ۷ به ۱۳ افزایش یافت و اخبار ورزشی، حوادث، خانواده، سلامت، بورس و فرهنگی، هنری به جمع سرویس‌های قبلی اضافه شد.

از اواخر اسفندماه ۱۳۸۵، مرکز اطلاع‌رسانی الکترونیک به منظور هدفمند کردن وظائف خود تصمیم گرفت از طریق آبونمان سرویس دهی خود را ساماندهی کند. در این ساماندهی علاوه بر ارتقای کیفیت اخبار ارسالی، مقرر شد برای گروه خبری، حداقل ۷ خبر در روز ارسال شود.

سرویس ارسال اخبار از طریق پیامک در روزهای تعطیلی با حجم کمتری صورت می‌گیرد و علاوه بر آن، مخاطبان می‌توانند از طریق شماره ۳۰۰۰۳۳ با مرکز اطلاع‌رسانی الکترونیک مرتبط باشند. تعرفه خدمات اخبار از طریق پیامک به شرح زیر است:

۵۰% کاهش هزینه مرحله دوم اشتراک پیام‌های فوری خبری

با توجه به فراهم آمدن امکانات فنی جدید برای ارسال فوری اخبار از طریق SMS، همشهری مرحله دوم اشتراک خود را با قیمت‌های جدید آغاز می‌کند.

گروه‌های خبری: گروه‌های خبری که در حال حاضر امکان ارایه آنها وجود دارد عبارتند از:

۱- اقتصادی
۲- سیاسی
۳- اجتماعی
۴- ورزشی
۵- فرهنگی هنری
۶- IT
۷- شهری
۸- بورس
۹- بین‌الملل
۱۰- خانواده
۱۱- علمی
۱۲- سلامت و بهداشت
۱۳- حوادث

هزینه‌ اشتراک:  هزینه اشتراک طبق جدول زیر محاسبه می‌شود و برای شهروندان تهرانی و شهرستانی مساوی است.

گروه

اشتراک ۴۵ روزه 

اشتراک
۳ ماهه

اشتراک
۶ ماهه

اشتراک
یک ساله

یک گروه خبری

۲۵۰۰۰ ریال

۴۵۰۰۰ ریال

۸۰۰۰۰ ریال

۱۵۰۰۰۰ ریال

دو گروه خبری

۴۵۰۰۰ ریال

۸۰۰۰۰ ریال

۱۵۰۰۰۰ ریال

۲۷۰۰۰۰ ریال

سه گروه خبری

۶۵۰۰۰ ریال

۱۲۰۰۰۰ ریال

۲۱۰۰۰۰ ریال

۳۷۰۰۰۰ ریال

چهار گروه خبری و بیشتر

۸۵۰۰۰ ریال

۱۴۵۰۰۰ ریال

۲۶۰۰۰۰ ریال

۴۴۰۰۰۰ ریال

امکانات، تسهیلات و شرایط

۱- تعداد خبرهای ارسالی برای هر گروه، روزانه ۷ تا ۱۲ خبر است.

۲- جمعه‌ها و روزهای تعطیل نیز سرویس خبررسانی فعال خواهد بود. (تعداد اخبار ارسالی در این روزها ممکن است کمتر باشد.)

۳- ارسال خبرها بین ساعات ۷ صبح تا ۹ شب صورت می‌گیرد؛ اما اخبار مهم در خارج از این ساعات هم ارسال می‌شود.

۴- خبرنگاران روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها با ارایه معرفی‌نامه از مدیر رسانه خود می‌توانند تا ۲ گروه خبری را به طور رایگان دریافت کنند.

۵- ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌هایی که حداقل درخواست ۵۰ اشتراک داشته باشند، علاوه بر اولویت اشتراک از ۲۵ درصد تخفیف بهره‌مند می‌شوند.

۶- چنانچه شماره تلفن همراه مشترک عوض شود، امکان ارسال خبرها به شماره جدید وجود دارد.

۷- در صورت تمایل مشترک ارسال اخبار با حروف فارسی نیز ممکن است. (خبرهایی که کمتر از ۷۰ کاراکتر هستند.)

۸- چنانچه شماره تلفن همراه مشترکی بیش از ۶ ساعت خاموش باشد، یا در دسترس نباشد، اخبار ارسالی برگشت خواهند خورد.

۹- اگر مشترک تمایل داشته باشد، خبرهای درخواستی به صورت رایگان و همزمان به آدرس ایمیل اعلام شده ارسال می‌شود.

۱۰- درخواست‌هایی که زودتر واصل شوند، در اولویت قرار می‌گیرند.

نحوه اشتراک:

۱- متقاضیان می‌توانند مطابق جدول بالا، مبالغ ذکر شده را به حساب الکترونیک (جام) شماره ۳۸/۹۵۷۱۹۲ بانک ملت (قابل پرداخت به صورت الکترونیکی) واریز و تاریخ و شماره فیش را از طریق SMS، به شماره ۳۰۰۰۳۳ (بدون پیش شماره) ارسال کنند و همراه با آن شماره گروه یا گروه‌های درخواستی را تایپ کنند.

۲- ارسال خبرها حداکثر ۳ روز پس از اعلام درخواست (مطابق بند پیش) شروع می‌شود.

۳- مشترکان پستی روزنامه علاوه بر اولویت اشتراک در این سرویس، مشمول تخفیف ۲۰ درصدی هستند. این عزیزان علاوه بر اطلاعاتی که مطابق بند ۱ (نحوه اشتراک) ارسال می‌کنند، کد اشتراک خود را نیز اعلام نمایند.

۴- مشترکانی که پیش از این حق اشتراک خود را پرداخت کرده‌اند، مشمول تعرفه جدید خواهند شد و بابت اضافه مبلغ پرداختی آنها، به مدت اشتراکشان افزوده خواهد شد.
شماره تلفن ۲۳۰۲۳۲۹۰ پاسخگوی سوالات شما درباره این سرویس جدید رسانه‌ای است.

ب) نمایشگرهای شهری

در حال حاضر ۱۰ نمایشگر در سطح شهر تهران وجود دارد که آخرین اخبار را به رهگذران می‌رساند. این نمایشگرها در میدان‌های نوبنیاد، گلها، شهر ری، ۱۵ خرداد، صادقیه، رسالت و خیابان‌های شهید مطهری  تقاطع سهروردی، انقلاب (دروازه دولت)، مولوی، شهرک غرب (چهارراه فروردین) نصب شده‌اند. روزانه به طور متوسط ۷۰ تا ۱۰۰ خبر روی این نمایشگرها منتشر می‌شود.

از آنجا که نمایشگرهای مذکور، تمام رنگی هستند و قابلیت پخش فیلم نیز دارند، از ظرفیت بخش آگهی نیز برخوردارند که در حال حاضر از این ظرفیت بهره‌گیری می‌شود.

براساس یک پژوهش میدانی، روزانه به طور متوسط ۳۵۰۰۰۰ نفر، دست کم ۳ تا ۵ خبر را از روی نمایشگرها می‌خوانند. نوع اخبار منتشره از طریق این رسانه، اخبار مربوط به خدمات شهری، اقتصادی، اجتماعی و... است و تلاش می‌شود نیاز شهروندان به اخبار، با سرعت بالا فراهم گردد.

گفتنی است با هماهنگی‌های به عمل آمده با شهرداری تهران، توافق شده است که تعداد نمایشگرها به تدریج تا ۵۰ دستگاه در سطح شهر افزایش یابد.

کد خبر 29464

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز