پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: می‌دانید که غذاهایی که می‌خورید می‌تواند باعث ظاهر شاداب و درخشان شما شود و نیز بر قدرت‌تان هنگام انجام تمرینات جسمی بیفزاید، اما آیا می‌دانید که غذاهای معینی می‌توان به شما در مهار آلرژی‌های فصلی کمک کنند؟

fruits

در اینجا به چند ماده مغذی می‌پردازیم که که هنگامی که دچار عطسه، خارش چشم‌ها و گلودرد ناشی از آلرژی شده‌اید، می‌تواند به شما یاری برسانند:

۱- منیزیوم: این ماده معدنی به گشودگی راه‌های هوایی شما کمک می‌کند. شما می‌توانید ۲۰۰ میلی‌گرم از آن از طریق مکمل‌ها یا غذاهای غنی از منیزیم ماند اسفناج، کلم کیل، کلم براکلی و بذرهای گل‌کلم دریافت کنید.

۲- پروبیوتیک‌ها: روده شما ارتباط نزدیکی با دستگاه ایمنی شما دارد، به این ترتیب غذاهای مشابهی ممکن است هم برای دستگاه گوارش شما و هم سینوس‌های شما خوب باشند. مصرف پروبیوتیک‌ها ایده خوبی است، اما نشان داده شده است غذاهای تخمیرشده، میسو (خمیر سویا و غلات تخمیرشده)، تمپه (آمیزه خمیر سویا و قارچ)، ماست یونانی کم چرب، و کفیر نیز به تخفیف آلرژی کمک می‌کنند.

۳- ویتامین C: معمول است که هنگام سرماخوردگی دست به دامان مرکبات شویم، اما ویتامین C ممکن است به بهبود گرفتگی و آبریزش بینی، خارش چشم‌های ناشی از آلرژی فصلی هم کمک می‌کند. هنگامی که شما به آلرژی مبتلا هستید، میزان هیستامین بدن‌تان بالا است. ویتامین C موجود در مرکباتی مانند پرتقال، گوجه فرنگی و نخود می‌تواند به کاهش آزادی هیستامین کمک کند و باعث فروکش سریع‌تر آلرژی شما شود.

۴- بیوفلاوونوئیدها: به کلم بروکسل (کلم فندقی)، سیر و چای سبز روی بیاورید. این آنتی‌اکسیدان‌های با اساس گیاهی که در این غذاها وجود دارند، به کاهش میزان تولید هیستامین در بدن شما کمک می‌کنند.

۵- کوئرستین: این ماده مغذی که یک فلاوونوئید آنتی‌اکسیدان است، که با اثرات ضدالتهابی‌اش به مهار بخشی از دستگاه ایمنی شما که باعث آلرژی می‌شود، کمک می‌کند و میزان تولید هیستامین را کاهش می‌دهد. این ماده در سیب، پیاز، جوی دو سر و مریم گلی یافت می‌شود.

Yahoo Health

 

کد خبر 294371

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha