چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین اجرای کنسرت «هنر طبیعت» با اجرای قطعاتی از آلبومی به همین نام در دستگاه‌های شور، سه‌گاه، چهارگاه، ماهور، همایون، راست پنچگاه و نوا توسط استاد سیدمجید کیانی و فرزندش سیدمهرداد کیانی برگزار می‌شود.

مجید کیانی

سیدمهرداد کیانی نوازنده تنبک و پژوهشگر موسیقی با اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: این کنسرت بر مبنای گردش نغمات از «آغاز شب» در دستگاه شور تا «پایان روز» - غروب آفتاب - در دستگاه نوا اجرا خواهد شد.
به گفته این نوازنده کنسرت «هنر طبیعت» با اجرای سنتور سیدمجید کیانی و ضرب «سیدمهرداد کیانی» و به کارگردانی هنری «سیدشهرام کیانی» در ساعت 18 روز جمعه اول خردادماه سال جاری در سالن آسمان فرهنگستان هنر واقع در زعفرانیه، خیابان فلاحی، خیابان فیروزکوه، پلاک 47 به روی صحنه می‌رود.

وی با بیان اینکه آلبوم «هنر طبیعت» از 8 تراک صوتی تشکیل شده است، افزود: اما کنسرت «هنر طبیعت» در 12 قطعه اجرا خواهد شد. انتخاب نام قطعات بر اساس گردش زمین ، نجوم و ستاره‌شناسی توسط من انجام شده است،

به گفته مهرداد کیانی مشاورت هنری کنسرت را «ژاله پورمهرام» برعهده داشت و کارگردانی‌‌اش توسط خود وی صورت می‌گیرد.

سیدمهرداد کیانی همچنین از برگزاری کنسرت دیگری توسط پدرش در شهر تبریز خبر داد و گفت: کنسرت بعدی استاد کیانی 7 خردادماه در سالن اقبال آذر شهر تبریز برگزار می‌شود. این کنسرت با عنوان «سنتور» چهارمین نوبت اجرای خود را روی صحنه می‌برد.

کد خبر 294348

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha