پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج نگران‌کننده مطالعه‌ای نشان می‌دهد حرارت سوزان در استرالیا نه تنها زیان گسترده‌ای به اقتصاد این کشور وارد کرده است بلکه موجب شده تا بخش‌هایی از آن دیگر به داشتن آب و هوای به شدت گرم عادت کند.

وقتی گرمایش زمین خلاقیت را نابود می‌کند

به گزارش مهر، گرمای شدید در استرالیا که کارشناسان عنوان "استرس حرارتی" را برای توصیف شدت آن به کار می‌برند، ضرر و زیان سالانه ۶.۲ میلیارد دلاری به اقتصاد این کشور پهناور وارد کرده است. اما نکته نگران‌کننده‌تر این است که سایر کشورها نیز ممکن است در آینده و همزمان با شدت یافتن فرآیند گرمایش زمین دارای مناطق وسیعی شوند که روزهای بسیار گرم و سوزان آن هم برای مدت طولانی به یک رویه عادی تبدیل شود.

مطالعه جامعی که توسط گروهی از محققان دانشگاه چارلز داروین استرالیا انجام شده حکایت از آن دارد که مردم این کشور به طور میانگین ۴.۴ روز از سال را تنها به دلیل گرمای شدید مرخصي می‌گیرند. همچنین ۷۰ درصد سوال شوندگان اعلام کردند که به دلیل افزایش دمای هوا بازده کاری کای کمتری نسبت به گذشته پیدا کرده‌اند.

نکته جالب توجه اینجاست که ضرر و زیان قابل توجهی که استرالیا از جانب تداوم موج گرما متحمل می‌شود معادل چهار دهم دصد از تولید ناخالص داخلی این کشور است حال آن که این رقم بیشتر از هزینه‌ای است که سرزمین کانگروها برای کاستن از حجم آلاینده‌های کربنی و رساندن آن به صفر تا سال ۲۰۵۰ صرف می‌کند، رقمی که برآورد می‌شود بین یک تا دو دهم درصد از تولید ناخالصی این کشور باشد.

کارشناسان از این نکته بیم دارند که با تداوم این روند، خلاقیت و بازده کاری در میان استرالیایی‌ها به عنوان یک بیماری عمومی گسترش یابد.

کد خبر 294286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha