چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رقابت‌های رالی خاورمیانه از روز پنجشنبه (۱۷ اردبهشت) با شرکت ۶ تیم در شیراز آغاز می‌شود.

Rolley

به گزارش روابط عمومی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، این رقابت‌ها برای نخستین بار به صورت رسمی در ایران و به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

مسابقات رالی خاورمیانه به صورت دوره‌ای با حضور کشورهای ایران، کویت، لبنان، قطر، عمان و امارات برگزار می‌گردد که مرحله اول و دوم این مسابقات به میزبانی کشورهای قطر و کویت برگزار شده است. این رقابت‌ها با درخواست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران سال گذشته به طور آزمایشی در شیراز برگزار شد که با کسب امتیازات لازم از سوی فدراسیون بین‌المللی، مقرر گردید همه ساله در شیراز برگزار شود.


مراسم افتتاحیه مسابقات روزچهارشنبه 16 اردیبهشت ماه از دروازه قرآن با حضور سرپرست فدراسیون و مسئولين استان فارس آغاز مي‌شود وتیم‌های شرکت‌کننده در روز نخست با عبور از شهرستان مرودشت، تخت جمشید، اسماعیل‌آباد، دریاچه آباده طشک، ارسنجان، ولی‌آباد و روستای میگ و پارکینگ تخت جمشید به پایان خط می‌رسند.


اتومبیلرانان در روز دوم حرکت خود را از پارکینگ تخت جمشید آغاز خواهند کرد و با عبور از مرودشت، شول، لابیشه،خرامه، استیج آرش، اسماعیل‌آباد، تخت جمشید، در دروازه قرآن شیراز به خط پایان می‌رسند.

لاله صدیق، تنها بانوی ایرانی شرکت‌کننده دراین مسابقات است و ادیت ریس، بانوی آلمانی تبار تیم قطر با نقشه‌خوان ایرانی خود دیگر زن شرکت‌کننده در این مسابقات خواهد بود. خودروي شرکت‌کنندگان ایرانی میتسوبیشی است و اتومبیلرانان خارجی هم با خودروهای میتسو بیشی، سوبارو و سیتروئن حضور دارند.


مسیر این رقابت‌ها توسط کارشناسان فدراسیون اتومبیلرانی وفدراسیون بین‌المللی طراحی و نظارت شده است.

همچنین تمام خودروهای مسابقه باید توسط ناظران فنی مسابقات، رامین وطن‌دوست و لوکا گیلو ایتالیایی تائید گردد.


همزمان با برگزاری این رقابت‌ها مسابقات رالی قهرمانی کشور نیز با حضور 9 شرکت‌کننده برگزار می‌شود که در میان آنها فیروزه سید مهدی از دیگر بانوان شرکت‌کننده مي‌باشد.


اداره کل ورزش و جوانان فارس، نیروی انتظامی، اداره راه و شهرسازی استان فارس، هلال احمر، اورژانس، نیروی دریایی سپاه، صدا و سیما، استانداری و فرمانداری، میراث فرهنگی، شهرداری شیراز و هتل شیراز نیز در این رالی همکاری دارند.

 

کد خبر 294278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha