چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: استاد ژئوفیزیک دانشگاه یونان می‌گوید در ماه‌های آینده باید بازهم در انتظار وقوع زمین لرزه‌ای شدید در نپال بود.

زلزله نپال

افتیمیوس لکاس، استاد زمین شناسی از دانشگاه آتن معتقد است زمین لرزه نپال یکی از ويرانگرترين زلزله‌هايي بوده که تاکنون رخ داده است.

لكاس تاکید می کند : طبق اطلاعات موجود انرژی متصاعد شده از این زمین لرزه ۷۰۰ برابر بزرگ‌تر از انرژی آزاد شده در هیروشما بوده استاست.

او سرپرستی تیمی را برعهده دارد که در حال حاضر همراه با مقام های نپال به بازسازی ساختمان‌های ویران شده در اثر زمین لرزه، مشغول هستند.

گروه زمین‌شناسی پروفسور لکاس از جمله گروه‌هایی است که كمي بعد از وقوع زلزله نپال تاکنون در محل حضور دارد.آنها به دنبال ثبت تصاویر واضح از تمامی محل‌های تخریب شده هستند تا  نیروهای سازمان ملل را درخصوص شرایط زمین لرزه در جریان بگذارند.

او سابقه حضور در محل زلزله در زمان زمین لرزه و سونامی در تایلند و نیز زمین لرزه هاییتی را دارد.

پروفسور لكاس در گفت‌و گو با يورونيوز درباره دلایل حضور تیمش در کاتماندو می‌گوید: «ما به کاتماندو رفتیم. جایی که بیشترین خسارت در آن رخ داد. همه چیز هم در مرکز و هم در حومه شهر تخریب شده است. زمانی که ما رسیدیم، نیروهای امداد کار خود را آغاز کرده بودند.»

 آمار قربانیان با گذشت چندين روز از وقوع زلزله مرگ‌بار نپال همچنان در حال افزایش است.

کد خبر 294271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha