مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیش از هزار قطعه از هواپیمای ایرباس A۳۵۰ XWB با کمک چاپگرهای سه‌بعدی و با استفاده از موادی که به تازگی برای تولید قطعات هواپیما ارائه شده‌اند، ساخته شده‌است.

هواپیما

براساس گزارش BBC، تاكنون در هيچ هواپيمايي تا اين اندازه از قطعات چاپي شده استفاده نشده‌است. متخصصان معتقدند اين تكنيك جديد پيشرفتي بزرگ به شمار مي‌رود زيرا مواد سبك‌وزن جديد مي‌توانند در راستاي بالابردن استاندارد‌هاي ايمني هواپيماها مورد استفاده قرار گيرند.

شركت استراتاسي كه توليد بخش‌هاي مختلف هواپيما را به عهده داشته‌است، مي‌گويد استفاده از اين تكنيك از ميزان زمان و هزينه‌هاي توليد نيز خواهد‌كاست.

اين شركت آمريكايي در بيانيه‌اي اعلام كرد با استفاده از سيستم توليدي FDM 3D بيش از هزار قطعه هواپيمايي توليد كرده‌است و اين قطعات در ساخت هواپيمايي كاملا جديد مورد استفاده قرار گرفته‌است. فرايند ساخت اين هواپيما با نظارت شركت ايرباس انجام شد.

به گفته جيمز وودكاك متخصص چاپ سه‌بعدي، تاكنون از اين تكنيك تنها در ساخت هواپيماهاي نظامي استفاده شده‌بود و اين اولين باري است كه يك هواپيماي مسافربري با قطعات چاپي وارد خطوط هواپيمايي مي‌شود.

کد خبر 294270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha