چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۶
۰ نفر

وزیر بهداشت در همایشی که برای نقد عملکرد دولت در حوزه سلامت برگزار شده بود، با ابراز نگرانی از تداوم اجرای این طرح گفت: حداقل ۱۵ سال زمان نیاز داریم که این طرح به سرانجام برسد.

دکتر هاشمی

به گزارش همشهري دكتر سيدحسن هاشمي با تأكيد بر اينكه وزارت بهداشت نخستين دستگاهي است كه عملكردش را در معرض نقد قرار داده و نه به‌طور نمايشي بلكه به‌طور جدي گوش‌هاي خود را براي شنيدن اشكالات باز كرده است، گفت: خيلي مهم است كه ما فاصله تخريب و نقد را بدانيم.اين روزها بسياري تخريب مي‌كنند و اسم آن را نقد مي‌گذارند، درحالي‌كه تخريب به جامعه آسيب مي‌رساند، شايعه را افزايش مي‌دهد و جرأت را از بخشي از خدمتگزاران جامعه مي‌گيرد.

هاشمي با بيان اينكه در 2دهه گذشته به‌ويژه در ۱۰ سال گذشته آسيب زيادي از تخريب‌ها ديده‌ايم، افزود: علاوه بر اين شاهد بي‌اخلاقي، تهمت و بدگماني بوده‌ايم كه اينها به دور از اخلاق انساني است.البته رسانه‌ها نقش زيادي در نحوه بيان انتقادات دارند و بايد مراقب باشند تا از آنها به‌عنوان ابزار استفاده نشود و اين اقدام در جهت منافع ملي نيست و معني آن هم آزادي نيست.

وي با تأكيد بر اينكه در حوزه سلامت اقدامات بزرگي را انجام داده‌ايم، اما هنوز در آغازراه هستيم گفت: اين وزارتخانه طرحي را شروع كرد كه حاصل آن تحقق فرمايشات مقام معظم رهبري بود و در حال حاضر مردم در اقصي نقاط كشور از اجراي اين طرح راضي هستند.با اجراي طرح تحول سلامت تنها بخش كوچكي از مشكلات مردم حل شده است، ولي آنها به‌دليل اينكه ديده شده‌اند و احساس مي‌كنند مورد احترام قرار گرفته‌اند راضي و خشنود هستند.

وزير بهداشت همچنين با انتقاد از كساني كه در تريبون‌هاي رسمي كشور اعتبارات وزارت بهداشت را مورد نقد قرار داده‌اند گفت: يكي از نگراني‌هاي دائمي ما اين است كه مسئولين تصور كنند كه اعتباري به حوزه سلامت تخصيص داده شده و همه مشكلات اين حوزه رفع شده است درحالي‌كه چنين نيست.امسال دولت و مجلس بودجه خوبي به وزارت آموزش و پرورش اختصاص داده است كه ما از اين موضوع خوشحال هستيم اما ميزان بودجه اختصاص داده شده به اين وزارتخانه بيشتر از بودجه اختصاص داده شده به وزارت بهداشت است اما بودجه بهداشت و درمان را به قدري بزرگ كرده‌اند كه موجب افزايش توقعات جامعه مي‌شود.

وزير بهداشت با بيان اينكه براي رسيدن به نظام مطلوب سلامت و درصورت همراهي مجلس و دولت به ۱۰تا ۱۵ سال زمان نياز است، توضيح داد: براي رفع كمبود تخت بيمارستاني و رسيدن به استاندارد كشورهاي منطقه (۲.۶) حداقل ۴۰ سال زمان نياز داريم؛ چرا كه هرسال حدود ۲ هزار تخت به تخت‌هاي بيمارستاني افزوده مي‌شود.همچنين براي ۷۶ بيمارستاني كه به‌زودي آماده راه‌اندازي خواهد شد، هنوز مجوز به‌كارگيري نيروي انساني صادر نشده است.

  • بيشترين مشكلات ما از درون خودمان است

وزير بهداشت در پاسخ به پرسش خبرنگار همشهري مبني بر اينكه با وجود رضايت مردم، به‌نظر مي‌رسد بسياري از انتقادها از جامعه پزشكي و همكاران شماست گفت: متأسفم كه مجبورم صحبت شما را تأييد كنم.بيشترين مشكلات ما از درون خودمان است تا از بيرون.جامعه پزشكي يك يا چند نفر نيستند. جامعه پزشكي جمع زيادي هستند كه اغلب آنها همصدايي ندارند. وقتي دبير يك انجمن تنها با 30رأي انتخاب شده، نمي‌توان گفت اظهارنظر يك نفر منعكس‌كننده كل آن جامعه است. اينكه انتظار داشته باشيم در يك خانواده همه همراه باشند، شدني نيست.

کد خبر 294250

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha