چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۶
۰ نفر

رئیس سازمان بهزیستی کشور بر لزوم حمایت ویژه از افراد نیازمند غیرقابل توانمند‌سازی‌ تأکید کرد.

سبد کالا

دكتر انوشيروان محسني بندپي در واكنش به طرح موضوع «6ميليون نفر» نيازمند در روزنامه همشهري، ضمن قابل تقدير دانستن چنين نگاهي به مدد‌جويان گفت: «رويكرد اصلي سازمان توانمند‌سازي‌ مددجويان و بازتواني آنهاست كه به‌طور ويژه بر اين موضوع تمركز كرده‌ايم اما واقعيت اين است كه برخي از اين افراد به‌دليل بيماري يا كهنسالي ظرفيتي براي توانمند‌سازي‌ ندارند كه بايد توجه ويژه‌اي به آنها كرد.»

محسني بندپي با تأييد اينكه سرانه‌هاي پرداختي به اين افراد كفاف زندگي‌هاي حداقلي را نمي‌دهد، افزود: «از نظر ما مددجو بايد از كف حمايت‌هاي لازم براي تأمين نيازهاي اوليه زندگي شامل تغذيه سالم، مسكن، بهداشت و مسائل روحي و رواني برخوردار باشد. هر چند مبالغ پرداختي به اندازه كافي نيست اما اين افراد اكنون علاوه بر يارانه دريافتي، از حمايت‌هاي جنبي در مؤسسات خيريه مانند مؤسسات نگهداري از معلولان استفاده مي‌كنند. بخشي از بودجه ما در اختيار اين مؤسسات قرار مي‌گيرد و در حقيقت نوعي پرداخت غيرمستقيم يارانه به اين افراد است. علاوه بر اين، كمك‌هاي مردمي هم وجود دارد و آموزه‌هاي ديني و عواطف انساني، همواره موجب همراهي مردم ما در اين زمينه بوده است. البته تأكيد مي‌كنم كه لازم است اين حمايت‌ها افزايش داشته باشد. مخصوصا اينكه الان تلاش دولت حركت به سمت عدالت اجتماعي و ارتقاي شاخص‌هاي رفاهي مخصوصا براي اقشار آسيب‌پذير و مناطق محروم است.»

وي با استقبال از طرح اين موضوع در رسانه‌ها، افزود: «همين كه دنبال تفكيك بين همه مددجويان نهادهاي حمايتي و افراد نيازمند از‌كارافتاده هستيد، قابل تقدير است. سازمان بهزيستي از هر پيشنهادي كه موجب تقويت كمك به افراد نيازمند و گسترده‌تر شدن اين چتر بشود، حمايت مي‌كند.به‌نظر مي‌رسد بايد شناسايي دقيقي از اين افراد انجام شود و ما آمادگي داريم اطلاعات لازم را در اختيار رسانه‌ها و نهاد‌هاي تصميم‌گير بگذاريم. الان رويكرد سازمان بهزيستي به اين سمت است كه اطلاعات اقتصادي و اجتماعي خانواده‌هاي تحت پوشش را به‌طور دقيق‌تري استخراج كند تا كمك‌ها به‌طور هدفمند‌تر به آنها برسد. مخصوصا اينكه يكي از تكاليف محول شده از سوي دكتر روحاني تأمين تجهيزات معلولان در سراسر كشور است و هم‌اكنون جمع‌آوري اطلاعات در سراسر استان‌ها شروع شده است.»

کد خبر 294249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha