مرد کلاهبردار که به بهانه استخدام دختران جوان در پروژه‌های نفتی دست به کلاهبرداری میلیونی از آنها زده بود برای شانزدهمین بار دستگیر شد.

متهم

تحقيقات پليس آگاهي تهران براي دستگيري اين مرد از زمستان سال گذشته و با شكايت زني در دادسراي ناحيه يك تهران شروع شد. اين زن به قاضي پرونده گفت: مدتي قبل در بلوار ارتش با فردي به‌نام ونداد آشنا شدم. او خودش را يكي از مديران ارشد پروژه‌هاي نفتي معرفي كرد و گفت با ارتباطات خوبي كه با برخي از مديران بلند پايه شركت‌هاي نفتي دارد، مي‌تواند كاري كند كه من به‌عنوان مدير يكي از پروژه‌ها با حقوق چند ميليون توماني و مزاياي فراوان استخدام شوم.

از آنجا كه در طول مدت آشنايي‌مان به او كاملا اعتماد كرده بودم، حرفش را قبول كردم و خواستم هر طوري شده كارهاي استخدامي مرا انجام دهد. او نيز مدعي شد كه براي انجام كارهاي استخدامي بايد مبالغي را به‌عنوان هديه يا شيريني به عده‌اي پرداخت كند و اينگونه بود كه در 49مرحله مجموعا 157ميليون تومان از من گرفت اما هرگز خبري از استخدام نشد. هر بار كه به ونداد زنگ مي‌زدم به بهانه اينكه راهي ماموريت خارج از كشور است، امروز و فردا مي‌كرد تا اينكه ناگهان موبايلش خاموش شد و ديگر جواب تماس‌هايم را نداد. حتي زماني كه به خانه‌اش در بلوار ارتش رفتم متوجه شدم كه آنجا را تخليه كرده و ناپديد شده است. آنجا بود كه فهميدم فريب يك كلاهبردار را خورده‌ام.

با شكايت زن جوان، تيمي از كارآگاهان پايگاه يكم پليس آگاهي تهران براي شناسايي و دستگيري مرد كلاهبردار وارد عمل شدند. درحالي‌كه تحقيقات آنها ادامه داشت، شكايت‌هاي مشابه ديگري در اختيار پليس قرار گرفت كه نشان مي‌داد مردي به نام ونداد با شناسايي دختران جوان با آنها طرح دوستي ريخته و به بهانه استخدام اين افراد در پروژه‌هاي نفتي يا تاسيس نمايندگي بيمه ميليون‌ها تومان از آنها گرفته و ناپديد شده است. اين مرد حتي براي جلب اطمينان بيشتر برخي از طعمه‌هايش به آنها پيشنهاد ازدواج هم داده بود.

با افزايش شاكيان، جست‌وجوهاي پليس وارد مرحله‌اي تازه شد. كارآگاهان به بررسي اطلاعاتي پرداختند كه هر كدام از شاكيان از ونداد ارائه كرده بودند. تحقيقات نشان مي‌داد كه همه اين كلاهبرداري‌ها از سوي يك فرد انجام شده و از آنجا كه او كاملا حرفه‌اي طعمه‌هايش را فريب داده بود، مأموران حدس زدند كه وي از مجرمان سابقه‌دار در اين زمينه است. با اين فرضيه بود كه اين بار بررسي آلبوم عكس مجرمان سابقه‌دار مدنظر قرار گرفت و در نهايت كارآگاهان با كمك مالباختگان توانستند مرد كلاهبردار را شناسايي كنند.

ونداد در حقيقت مجرم سابقه‌داري به نام رضا، 42ساله بود كه از سال 1379تاكنون بيش از 15بار به اتهام كلاهبرداري، تحصيل مال نامشروع، سرقت، خيانت در امانت‌و... در شهرهاي مختلف تهران، اهواز، بوشهر، شيراز و دشت‌آزادگان دستگير و روانه زندان شده بود.
با اين اطلاعات جست‌وجو براي دستگيري او وارد مرحله‌اي تازه شد و در نهايت تيم تحقيق توانست مخفيگاه وي را در منطقه نارمك شناسايي و او را دستگير كند.

سرهنگ كارآگاه رحيم فرزام، رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: متهم پس از مواجهه حضوري با مالباختگان به كلاهبرداري ميليوني از آنها اعتراف كرد و مدعي شد كه تا‌كنون از اين راه مبلغ هنگفتي به جيب زده است. وي ادامه داد: اين مرد هم‌اكنون در بازداشتگاه پايگاه يكم پليس آگاهي تهران به سر مي‌برد و تحقيقات براي شناسايي ديگر شاكيان احتمالي پرونده ادامه دارد.

کد خبر 294224

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha