مدیر اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس با اعلام جزئیات تغییر انتشار اطلاعات شرکت‌ها در سامانه کدال که از اول خرداد عملی می‌شود از افزایش نقش مشاوران و تحلیلگران و کاهش زمان توقف نمادها به ۲۴ ساعت خبر داد.

بورس

 محمدرضا معتمد در گفت‌وگو با پايگاه خبري بورس پرس، در رابطه با برنامه سازمان بورس براي تغيير در انتشار اطلاعات مهم شركت‌ها كه از اول خرداد اجرا خواهد شد، گفت: از حدود 30نوع اطلاعاتي كه در كدال(سامانه انتشار اطلاعات شركت‌هاي بورس) منتشر مي‌شود، بخشي مربوط به سازمان بورس مانند سهام شناور آزاد و رتبه بندي شركت‌ها از نظر افشا و بخشي هم مربوط به اطلاعات عام شركتي مانند آگهي مجمع و تصميمات است كه به‌طور مستقيم از سوي ناشران منتشر مي‌شود.

وي ادامه داد: بخش ديگري از اطلاعات شركت‌ها كه هم‌اكنون بعد از بررسي‌هاي كارشناسي و نظارت‌ها منتشر مي‌شود شامل 3نوع اطلاعات صورت‌هاي مالي ميان دوره‌اي 3، 6، 9و 12ماهه حسابرسي نشده، نخستين درآمد هرسهم براي سال مالي آتي شركت‌ها و پيش‌بيني سود براساس عملكرد واقعي 3، 6و 9ماهه و همچنين نامه ارسالي شركت‌ها و يا نامه شفاف‌سازي‌ است.

اين مقام مسئول با بيان اينكه از اول خرداد اين 3نوع اطلاعات هم با مسئوليت مديران شركت‌ها به‌طور مستقيم در كدال منتشر مي‌شوند، تأكيد كرد: با اين اوصاف، سازمان بورس بعد از انتشار اطلاعات اقدام به نظارت‌هاي پس از افشا مي‌كند تا درصورت وجود اشتباهات و يا نياز به اصلاح، موارد را اعلام كند. با اين حال باتوجه به مسئوليت مستقيم مديران عامل و اعضاء هيأت مديره شركت‌ها، هرگونه انحراف معناداري در ارائه اطلاعات با برخورد قانوني مواجه خواهد شد. معتمد تأكيد كرد: بنابراين درحالي براي اين موضوع كارگاه آموزشي برگزار خواهد شد كه بهتر است مديران شركت‌ها از افراد مجرب در انتشار اطلاعات استفاده كنند تا ضريب خطا و اشتباه به حداقل ممكن برسد. وي افزود: با اين اوصاف نظارت‌هاي سازمان بورس به‌طور سيستماتيك خواهد بود.

کد خبر 294221

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha