مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در مورد کاهش اخیر شاخص و زیان سرمایه‌گذاران توضیحاتی داد و ضمن ابراز تأسف از زیان سهامداران توصیه کرد که سرمایه‌گذاران خرد نباید به‌هیچ‌عنوان عجله کنند.

قالیباف اصل

حسن قاليباف اصل در مورد توقف معاملات پتروشيمي مبين به فارس گفت: ابطال اين معامله به‌خاطر بحث‌هاي فني و سيستمي بود كه معاملات آن باطل شد كه نبايد به‌صورت سبد سهام وارد مي‌شد و به اين دليل پيش‌گشايشي كه در ساعت9:15 انجام شد، باعث شد يكسري از معامله‌گران روي ايستگاه‌هاي كاري بيش از 18ميليون سهام معامله كنند و بخش مهم عرضه سهام آن پتروشيمي را به‌خود اختصاص دهند و اين طبق مقررات باطل اعلام شد.

قاليباف اصل در مورد اينكه عده‌اي از سهامداران مي‌گويند سرمايه‌شان را از دست داده‌اند، گفت: مردم در بازار سرمايه، سرمايه‌گذاري مي‌كنند و با كاهش شاخص كل، عده‌اي اين سرمايه‌ را از دست مي‌دهند، اما اين ضرر خواسته هيچ‌كدام از مديران بازار سرمايه نيست و ما همه متأسف هستيم. اما واقعيت بازار سرمايه اين است كه بازدهي اوراق بهادار با درآمد ثابت نيست و نوسان دارد.

وي گفت: سرمايه‌گذاران بايد ريسك بازار سرمايه را درنظر بگيرند و براساس ريسك‌اقدام به سرمايه‌گذاري كنند و براساس تحليل درست بازار اقدام به خريد و فروش كنند. نبايد عده‌اي از سهامداران عجله كنند و در شرايط افت شاخص سريع از بازار خارج شده يا در دوره‌اي كه مثبت است، سريع وارد بازار شده و سهام را با قيمت گران خريداري كنند، بلكه هميشه براساس تحليل درست و با مطالعه و با درنظر گرفتن ريسك بازار اقدام كنند.

کد خبر 294220

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha