عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از آماده شدن طرحی با امضای ۴۰نماینده برای جداسازی سازمان تأمین اجتماعی از دولت خبر داد و گفت:‌ این طرح، هم براساس رویکرد سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی که به تعریف دولت در اقتصاد می‌پردازد و هم براساس ضوابط و مقررات مرتبط با حوزه حفاظت از منافع بخش خصوصی و اصول قانون اساسی است.

محمدرضا پورابراهيمي در گفت‌وگو با خبرگزاري خانه ملت با تاكيد بر اينكه امروزه درمورد سازمان‌هاي بيمه‌اي شرايطي ديده مي‌شود كه با هيچ‌يك از اصول مذكور سازگاري ندارد، افزود: دنبال اين هستيم تا سازمان‌هاي بيمه‌اي مستقل از دولت فعاليت كنند؛ اين روشي است كه در تمام دنيا به آن پرداخته شده و شكل اجرايي به‌خود گرفته است.منابع اين سازمان از بخش خصوصي بوده و يك ريال هم دولت پرداخت نكرده است به‌گونه‌اي كه 23درصد حق كارفرما و 7درصد حق كارگر است كه منابع سازمان را تشكيل مي‌دهد.

نماينده مردم كرمان و راور در مجلس با اشاره به اينكه در دنيا زماني كه كارفرما و كارگر پول‌ خود را گذاشته و يك صندوق بيمه‌ اجتماعي تشكيل مي‌دهند دولت‌ها حق مداخله در آن را ندارند، گفت: به‌دليل ساختار اشتباه اقتصادي كشور، مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي از سوي دولت تعيين مي‌شود. امروزه شاهد هستيم كه پول‌ها از كارگر و كارفرماست اما دولت همه كاره اين پول‌ها و صندوق شده است كه اين مغاير با اصل 44 قانون است.

ما به‌دنبال طرحي هستيم كه براساس آن سازمان تأمين اجتماعي را از سيطره تصميمات دولت جدا كرده و در قالب سنديكاي كارگري و كارفرمايي اين سازمان را اداره كنيم.

کد خبر 294139

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha