گروه اجتماعی: مدیرکل امور رفاهی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر امور رفاهی و تعاون وزارت آموزش و پرورش با ارائه درخواست اختصاص اعتبار 48 میلیارد تومانی به هیات دولت درصدد کاهش مطالبات فرهنگیان است که با تحقق این امر 80 درصد از مطالبات فرهنگیان سراسر کشور در سال‌های آتی تأمین خواهد شد.

قطب‌الدینی در گردهمایی کارشناسان و مسئولان امور رفاهی و تعاون سازمان آموزش و پرورش سراسر کشور در شهر سرعین، با ارائه آمار یک میلیون و 500 هزار نفری فرهنگیان سراسر کشور، رسالت مدیران امور رفاهی و تعاون آموزش و پرورش را تلاش در جهت رضایتمندی فرهنگیان، شناسایی و رفع نیازهای فرهنگیان برشمرد.

وی ضمن درخواست مشارکت فرهنگیان در امر ساخت و ساز مسکن از طریق تشکل‌های غیردولتی، تقویت صندوق وام فرهنگیان را ضروری دانست. قطب‌الدینی مسئله فرهنگیان سراسر کشور را سه عنصر مسکن، درمان و معیشت عنوان و بربرنامه‌ریزی صحیح و اصولی و حل و فصل این مشکلات تاکید کرد.

مدیر کل امور رفاهی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر 130 درمانگاه فرهنگیان در سراسر کشور در اختیار این قشر قرار دارد و با رایزنی‌های صورت گرفته خواستار ارتقای 15 درمانگاه به بیمارستان و کلینیک‌های جراحی هستیم.

وی همچنین توسعه مراکز درمانی و تقویت درمانگاه‌های فرهنگیان را از دیگر برنامه‌های امور رفاهی برشمرد و با اشاره به این که در حال حاضر 730 باب معلم‌سرا در سراسر کشور وجود دارد گفت: آموزش و پرورش بر توسعه این مراکز تاکید خواهد کرد.

کد خبر 29412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز