وزیر بهداشت از معاون درمان خود خواست تا با صدور بخشنامه‌ای اعطای مجوز به بیمارستان‌ها بدون تأمین امکانات لازم برای زایمان طبیعی را ممنوع اعلام کند.

به گزارش همشهري، دكتر سيدحسن هاشمي در مراسم روز جهاني ماما با بيان اينكه در اغلب بيمارستان‌هاي تهران، ديگر فضايي به نام اتاق زايمان و زايمان بي‌درد وجود ندارد، گفت: بايد فضاي گسترده‌اي براي زايمان در آب، زايمان طبيعي و زايمان‌هاي بي‌درد در بيمارستان‌ها اختصاص داده شود. از يك سو همه ماماها و متخصصان بيماري‌هاي زنان، زن هستند اما برخي از اين افراد دوست ندارند شب‌ها سر كار بيايند و تبليغ سزارين مي‌كنند. علاوه بر آن، بخشي از درآمد بيمارستان‌ها مربوط به بخش زايمان است، بنابراين اگر بخش زايمان را به اتاق عمل سزارين تبديل كنند، درآمد بيشتري دارد.

دكتر هاشمي با تاكيد بر اينكه سياست‌هاي رشد جمعيت كاملا هوشمندانه است، افزود: بحث جمعيت توهم نيست بلكه يك موضوع جدي است و ايرانيان بايد به فرزندآوري تشويق شوند. مقدمه چنين كاري تهيه تمهيداتي ازجمله اشتغال و ازدواج است.

وي همچنين با اعلام اينكه درخواست ماماها درمورد سختي كار به هيأت دولت آمده و آن را تأييد كرديم و دولت و مجلس بايد در مورد آن با توجه به بودجه تصميم بگيرند، گفت: تعرفه‌هاي مامايي نيز در كتاب ارزش نسبي خدمات لحاظ شده و اكنون بايد كاري كنيم كه بيمه‌ها براي خدمات مامايي قرارداد ببندند. وزارت بهداشت درصدد است كه يك‌هزار و 500 تخت مراقبت‌هاي ويژه راه‌اندازي كند و با جايگزين‌شدن ماماها به جاي پرستاران، مي‌توان از اين پرستاران در اين بخش استفاده كرد. عده‌اي در جامعه به دنبال اين هستند كه ماماها را مقابل متخصص زنان يا پرستاران را مقابل پزشك قرار دهند و شك نكنيد كه اين اقدامات سياسي است.

وزير بهداشت با تقدير از صبر ماماها در انجام امورشان گفت: كاش پرستاران نيز مانند گروه مامايي بودند و كار را سياسي نمي‌كردند. در بخش پرستاري، كارهاي عقب مانده زيادي داريم اما كارها بايد در مسير اعتدال و عقلانيت پيش برود. هيچگاه كار افراد تندرو و زورگو به نتيجه نمي‌رسد.

کد خبر 294008

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha