دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۰
۰ نفر

رئیس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت گفت: سالانه ۸هزار میلیارد تومان، هزینه بیماران مبتلا به آسم در کشور می‌شود اما با برنامه‌ریزی مناسب برای کنترل آسم، می‌توان هزینه‌ها را به یک سوم کاهش داد.

دكتر مهدي نجمي كه در نشست خبري آسم سخن مي‌گفت، با اشاره به اينكه 1.5ميليارد نفر از جمعيت دنيا به بيماري‌هاي مزمن تنفسي مبتلا هستند، گفت: 300ميليون نفر از اين جمعيت مبتلا به آسم و 250ميليون نفر مبتلا به بيماري انسدادي و مزمن تنفسي هستند و 13.6درصد از اين بيماران را كودكان تشكيل مي‌دهند.

او با بيان اينكه هزينه‌هاي بيماري آسم در دنيا از مجموع هزينه‌هاي بيماري ايدز و سل بيشتر است، گفت:طبق مطالعاتي كه انجام شده، هزينه سالانه بيماري آسم، براي يك كودك يك ميليون و 400هزار تومان و براي يك بزرگسال يك ميليون و 800 هزار تومان برآورد شده است واگر اين بيماري در بزرگسالان كنترل نشده باشد، اين مبلغ به 2ميليون و 400هزار تومان مي‌رسد. به گزارش فارس در اين نشست رئيس مركز تحقيقات آسم و آلرژي كشور هم گفت:از هر ۳ كودك تهراني، يكي علائم آسم دارد. دكتر مصطفي معين بيان كرد: در سال‌هاي گذشته در كودكان تهراني ميزان شيوع علائم آسم كه شامل تنگي نفس، سرفه و خس‌خس سينه است، 35.4درصد بوده كه يك هشدار جدي است و در اين زمينه آلودگي هوا به‌عنوان عامل اصلي شناسايي شده است.

معين با بيان اينكه بيماري‌هاي قلبي - عروقي، ديابت، سرطان‌ها و بيماري‌هاي تنفسي و انسدادي، ازجمله بيماري‌هاي مزمن غيرواگير هستند گفت:دود سيگار چه به‌صورت مستقيم و چه غيرمستقيم و آلودگي هوا، رژيم‌هاي غذايي نامناسب، استفاده زياد از فست‌فودها، كم تحركي ومصرف الكل، 4عامل اصلي شيوع بيماري‌هاي مزمن و غيرواگير مخصوصا بيماري‌هاي تنفسي است.

کد خبر 294007

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha