یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: درپی عملیات گسترده ارتش سوریه در استان ادلب، صدها تن از تروریست‌های مسلح وابسته به گروهک تکفیری جبهه النصره در اطراف شهرهای اریحا و جسر الشغور از توابع این استان کشته شدند.

هلاکت صدها تروریست در ادلب سوریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از دمشق به نقل از روزنامه سوری الوطن،گروهی از افسران و سربازان ارتش سوریه که همچنان در بیمارستان مرکزی جسر الشغور مقاومت می کنند، حمله تروریستهای مسلح را دفع کردند و صدا تن از آنها را به هلاکت رساندند.

هم اکنون تروریست های مسلح از اطراف محوطه این بیمارستان عقب نشینی کردند و جنازه های همدستان شان را که در جریان این حمله کشته شدند ، رها کردند.

همچنین در روستای مصیبین و منطقه تل معرطبعی در شرق شهر اریحا ، درگیریهای سنگینی میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست های تکفیری النصره رخ داد.

در منطقه جبل اربعین نیز نیروهای ارتش سوریه نقشه نفوذی یک گروه از تروریست های مسلح را دفع کردند.

پس از عملیات دو روز اخیر ارتش در مناطق مختلف استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه ، هم اکنون ابتکار عمل در این مناطق در دست نیروهای ارتش است.

به نوشته الوطن ، در منطقه دشت الغاب واقع در شمال غرب استان حماه نیز نیروهای ارتش سوریه پیشروی کردند و روستاهای قسطون و مشیک را از چنگ تروریست های مسلح آزاد کردند.

در حومه شمالی استان لاذقیه ارتش سوریه وارد عمل شد و در حالی که روستای "جب الاحمر" را آزاد کرد ، مانع ادامه تهدیدهای تروریستهای تکفیری در مسیر جاده لاذقیه / حلب شد.

در همین ارتباط ، دیدبان حقوق بشر سوریه از تشکیلات زیر مجوعه اخوان مسلمین که مقر آن در لندن است ، اعتراف کرد نیروهای ارتش در شمال شرق استان لاذقیه پیشروی کردند و همچنان "ارتفاعات نبی یونس" را در کنترل دارند.

ارتفاعات نبی یونس به دلیل مشرف بودن به منطقه سهل الغاب (حماه) و جسر الشعور (ادلب) از اهمیت سوق الجیشی برخوردار است.

برپایه این گزارش، روزنامه الوطن در تیتر اصلی شماره امروز نوشت: خبرهای پیروزی ارتش که از جبهه های جنگ می رسید، مردم را شادمان کرده و روحیه مضاعفی برای پایمردی دربرابر دشمنان و تروریستها به آنان می بخشد.

روستای میدعا در غوطه شرقی از سیطره تروریست‌ها آزاد شد

یگان های ارتش سوریه روستای میدعا و کشتزارهای اطراف آن را در منطقه غوطه شرقی در استان ریف دمشق آزاد و شمار زیادی از تروریست ها را کشته و زخمی کردند. نیروهای ارتش سوریه همچنین به تعقیب باقیمانده تروریست های فراری پرداختند و آخرین گذرگاه تروریست ها از دوما به سمت الضمیر در ریف دمشق را مسدود کردند.

ارتش سوریه مراکز تجمع گروه های مسلح تروریست را در مناطق تلبیسه و الحوله در حومه حلب هدف قرار داد.

ارتش همچنین با گروه های مسلح تروریست در«حی الراشدین» درگیر شد و ابزار و تجهیزات جنگی آنها را در منطقه «الجدید» منهدم کرد.

کد خبر 293956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha