همشهری آنلاین: شهردار نیاسر کاشان از بازدید ۵۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی در هفته اول گلابگیری در این شهر خبر داد.

کاشان

به گزارش ایرنا، جمشید اسماعیلی اظهار کرد: همزمان با شکفتن گل‌های محمدی، کهن باغشهر نیاسر به عنوان یکی از مراکز گردشگری ایران، شاهد حضور بی‌سابقه گردشگران داخلی و خارجی بود.

وی افزود: شمار این گردشگران روز جمعه یازدهم اردیبهشت ماه بیش از ۲۵۰ هزار نفر بود که با وجود پیش بینی امکانات رفاهی و خدماتی، حضور این تعداد گردشگر، برقراری نظم و آمد و شد را بویژه در ساعات صبح با مشکل روبه رو کرده بود.

شهردار نیاسر از گردشگران علاقه‌مند به گلابگیری خواست، طول هفته را به این امر اختصاص دهند تا از رفاه و آسایش بیشتری برخوردار باشند.

اسماعیلی همچنین با اشاره به سفر غیررسمی خانم لاروش رییس دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران و عزیزی مدیرکل پایگاه‌های میراث فرهنگی جهانی کشور به نیاسر، گفت: در این بازدید خانم لاروش شهر نیاسر را به عنوان یک شهر خاص، زیبا و شگفت انگیز عنوان کرد.

شهردار نیاسر گفت: مدیرکل پایگاه‌های میراث فرهنگی جهانی کشور نیز قول ملی شدن پایگاه میراث فرهنگی نیاسر و همچنین تخصیص بودجه به منظور بازسازی و مرمت آثار تاریخی نیاسر بویژه چارتاقی را داد.

شهر نیاسر در ۱۵ کیلومتری کاشان یکی از سه مرکز مهم تولید گل محمدی، گلاب و عرقیات گیاهی در کشور بوده و چارتاقی، غار تاریخی رییس، باغ تالار، کوشک صفوی و آبشار زیبای نیاسر از دیگر مکان‌های دیدنی این شهر است.

مراسم گل چینی و گلابگیری از اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.

کد خبر 293954

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha