دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک کارشناس ارشد تغذیه با بیان اینکه «نان جوی دوسر» حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده است که به تدریج هضم می‌شود و کم‌ کم قندخون را بالا می‌برد، گفت: به همان نسبت هم در یک جریان آرام و مداوم باعث ترشح سروتونین می‌شوند و مدت طولانی‌تری سرحال هستید.

استرس را با مصرف کربوهیدرات‌ها مهار کنید!

مریم میرزایی در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اینکه کربوهیدرات‌ها باعث می‌شوند سروتونین بیشتری در مغز ترشح شود، گفت: هر قدر بدن شما آهسته‌تر کربوهیدرات‌ها را جذب کند، ترشح سروتونین دوام بیشتری دارد.

وی گفت: هنگامی که دچار استرس می‌شوید یا مضطرب و کلافه هستید، به جای خوردن موادی چون شیرینی و شکلات‌های بسیار شیرین یا بستنی که حاوی قندهای ساده هستند، موادی چون نان جوی دوسر بخورید.

میرزایی یادآور شد: قندهای ساده، شیرینی یا شکلات شیرین باعث می‌شوند قندخون یکباره افزایش یابد و خیلی سریع احساس کنید سرحال شده‌اید، اما بعد قند خون‌تان به همان سرعتی که بالا رفته، پایین می‌آید و دوباره نیاز به خوردن این مواد را احساس می کنید.

وی افزود: نان جوی دوسر حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده است که به تدریج هضم شده و کم‌ کم قندخون را بالا می‌برد و به همان نسبت هم در یک جریان آرام و مداوم باعث ترشح سروتونین می‌شوند. به این ترتیب مدت طولانی‌تری سرحال هستید.

این کارشناس ارشد تغذیه در پایان یادآور شد: "نان جوی دوسر" حاوی فیبر زیادی است که به تدریج در معده هضم می‌شود و اجازه نمی‌دهد زود گرسنه شوید.

کد خبر 293924

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha