همشهری آنلاین: وزیر کشور امروز( دوشنبه29 مرداد) در گفتگو باخبرنگاران به مسائل مربوط به انتخابات، امنیت کشور و مسائل مربوط به سهمیه‌بندی سوخت پاسخ داد.

به گزارش ایرنا، مصطفی پور محمدی که در حاشیه همایش معاونان برنامه‌ریزی استانداری‌های کشور با خبرنگاران سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه در دوره‌های قبلی قوانین انتخاباتی تغییراتی داشت، گفت: این تغییرات در انتخابات مشکلاتی را بوجود می‌آورد و برای انتخابات آینده از مجلس خواسته‌ایم تا تغییرات زیادی در قوانین انتخاباتی صورت نگیرد.

پورمحمدی درباره هزینه‌های انتخابات رایانه‌ای گفت : برخی همکاران ما در باره بودجه و هزینه انتخابات رایانه‌ای معتقدند که با این شرایط هزینه ها بالا می‌رود، ولی من معتقدم که با رایانه‌ای شدن انتخابات هزینه‌ها پایین می آید.

وزیر کشور با اشاره به اینکه کل بودجه انتخابات که حدود بیست میلیارد تومان برآورد شده برای برگزاری انتخابات کم است، گفت : بودجه تخصیص داده شده برای انتخابات مجلس هشتم کم است وما در این راه با کمبود بودجه مواجه خواهیم شد همانطور که در انتخابات قبلی با این مشکل روبرو شدیم.

وی در خصوص اقدامات تروریستی اخیر در کشور ،تصریح کرد: در کشور از لحاظ اوضاع امنیتی، شرایط بسیارمطلوبی حکمفرماست و خوشبختانه جرایم در مناطقی که اقدامات تروریستی و ناامنی وجود داشته کم شده است.

پورمحمدی با عنوان اینکه بسیاری از جنگ‌های روانی وعملیات‌های تروریستی علیه ایران به دلیل قابلیت‌های خوب نیروهای امنیتی و انتظامی ایران ناکام مانده است، ادامه داد : در هفته اخیر جنگ روانی علیه سپاه پاسداران در عراق بوجود آمد، همچنین هواپیماربایی در ترکیه را می‌خواستند به‌ایران نسبت دهند اما همه ناکام ماند.

وزیر کشور بااشاره به‌اینکه بسیاری از گروهک‌های تروریستی از سوی آمریکا و انگلیس راهبری و هدایت می‌شوند، گفت : گروههای تروریستی با تحریک آمریکا و انگلیس در بسیاری از کشورها از جمله ایران قصد عملیات‌های تروریستی را دارند و این کشورها هستند که به این گروه‌ها پول و اسلحه می‌دهند و برای آموزش آنها اقدام می‌کنند.

 وی درباره پیش پرداختهای شرکت مترو و قطار شهری که از سوی دولت پرداخت شده، گفت: مبلغ ‪ ۶۰‬میلیون دلار، دولت برای دو مناقصه مترو و قطار شهری پرداخت کرده وبحث صرفه‌جویی دلاری در سهمیه بندی بنزین به حمل و نقل ریلی مربوط می‌شود و اینکه این مبلغ از صرفه‌جویی تنها به قطار شهری تعلق می‌گیرد، درست نیست.

پورمحمدی با بیان اینکه طبق نیازهای حمل و نقل کشور سهمیه بندی تنظیم شده است، درباره سهمیه‌های اضافه شده برخی مشاغل خاص و چگونگی اجرای این کار در استان‌ها گفت : کمیته‌ای متشکل از نمایندگان استانداریها، مشاغل و شرکت نفت در استان‌ها تشکیل شده که این بحث را پیگیری می‌کنند و مجری این اجرا هم درکل شرکت نفت است.

کد خبر 29392

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز