یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
۰ نفر

شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن با نمایش مستند سینمایی «یخ و آسمان» تازه‌ترین ساخته لوک ژاکه کارگردان فرانسوی برنده جایزه اسکار به پایان می‌رسد.

فیلم سینمایی

به گزارش همشهري از اسكرين، اين فيلم روز 24‌ماه مي‌(سوم خرداد) در گراند تيه‌تر لومير كاخ جشنواره كن پس از مراسم اهداي جوايز به برگزيدگان اين دوره روي پرده مي‌رود و نخستين نمايش جهاني خود را تجربه مي‌كند. لوك ژاكه در مستند تازه خود روايتي از سفر حرفه‌اي و احساسي كلود لوريوس را به تصوير كشيده كه سال 1957براي تحقيق درباره يخ‌هاي قطب جنوب به اين منطقه سفر كرد و از او به‌عنوان نخستين كسي ياد مي‌شود كه گرم‌شدن سياره زمين را در سال 1965كشف و وجود آن را ثابت كرده است.

بسياري از سينمادوستان ژاكه را با مستند تماشايي «رژه پنگوئن‌ها» مي‌شناسند كه سال2005 جايزه اسكار بهترين مستند بلند را برد و در بسياري از سينماهاي جهان (از جمله در جشنواره فيلم فجر) به نمايش درآمد. اين فيلمساز تحسين‌شده فرانسوي تقريبا در تمام ساخته‌هاي خود به موضوع محيط‌زيست پرداخته كه از آن جمله مي‌توان به «روباه و بچه» در 2007و «روزي روزگاري يك جنگل» در 2013 اشاره كرد.

ژاكه نمايش يخ و آسمان را در اختتاميه مهم‌ترين جشنواره سينمايي جهان بهترين فرصت براي جلب توجه همه مردم جهان به موضوع زيست‌محيطي گرم‌شدن زمين و آينده كره خاكي دانست. جشنواره فيلم كن 2015روز 13مي ‌با اكران درام «سر بالا» به كارگرداني امانوئل بركوت و بازي كاترين دونوو آغاز به‌كار مي‌كند و رياست هيأت داوران بخش مسابقه آن را جوئل و ايتن كوئن بر عهده دارند.

کد خبر 293882

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha