یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
۰ نفر

گزارش اول اردیبهشت در دفاع از فرهنگیان بود. این را همه آنهایی که همشهری آن روز را خواندند تأیید می‌کنند اما طرح انتخابی برای گزارش اشتباه بود.

تماس - معلمان

اگر درست انتخاب مي‌شد، هيچ دلخوري‌اي به‌وجود نمي‌آمد. مخصوصا در برخي شبكه‌هاي اجتماعي طرح انتخابي بدون هيچ توضيحي منتشر شد و البته هر معلمي كه آن طرح را بدون متن و گزارش مي‌ديد، حق داشت و بايد اعتراض مي‌كرد. كم نبودند فرهنگياني كه در واكنش به آن طرح با روزنامه تماس گرفتند كه البته خيلي‌هايشان توضيحات و عذرخواهي ما را بزرگوارانه قبول كردند.

اينها نمونه پيغام‌هايي است كه در اين مدت از معلم‌ها دريافت كرده‌ايم. معلم‌ها حتي وقتي اعتراض هم مي‌كنند، انگار در كلاس درس هستند؛ به ما ياد مي‌دهند كه چطور مي‌شود هم معترض بود و هم بزرگوار. اين پيام‌ها به نوعي درد دل معلم‌ها هم بود اما اين بار از زبان خودشان نه از زبان واسطه‌ها.

  • سلام. مي‌خواستم بگم بايد عذر‌خواهي كنيد چون اگر معلم نبود، شما هم الان شاغل نبوديد.
  • سلام. خسته نباشيد. من يك فرهنگي هستم. به آن كاريكاتور شما معترض هستم. من سر كلاس از جان مايه مي‌گذارم و فكر مي‌كنم كسي نبايد به معلم توهين كند.
  • ‌ اگر ما خواب بوديم و حقوق مي‌گرفتيم، شما به جايي نمي‌رسيديد!
  • همه مردم جامعه سواد‌شان را مديون معلمان هستند. بايد احترام آنها را حفظ كنيد.
  • اين همه المپيادي كه باعث افتخار ايران هستند، در مدارس تربيت مي‌شوند. دقت كنيد!
  • من يك دبير هستم و از اصفهان تماس مي‌گيرم. هم كاريكاتور را ديدم و هم عذرخواهي را. جاي تقدير دارد كه توضيح داديد. ان‌شاءالله كه سوء‌نيتي در كار نبوده. مقاله مفصلي درباره تاريخچه تبعيض‌ها نسبت به معلمان دارم كه مي‌توانم براي چاپ در اختيار‌تان قرار بدهم.
  • خواستم بدانيد هر معلم در روز دست‌كم با 80دانش‌آموز سر و كار دارد. مخصوصا در مناطق محروم. حتي آدم نمي‌تواند به راحتي نفس بكشد. شما آنجوري كه مي‌خواهيد برداشت مي‌كنيد.
  • همشهري يك روزنامه وزين و معتبر است كه در همه كشور پخش مي‌شود. من از انتشار اين مطلب متأسفم. تمام افراد جامعه با كمك معلم‌ها پيشرفت مي‌كنند. نبايد بگوييم معلم‌ها بيكارند و فقط دنبال حقوق هستند. شما يك بررسي آماري بكنيد و ببينيد حقوق و مزايايي كه امسال به كارمندان دولت اضافه شده چقدر است. كارمنداني كه تا سال‌هاي قبل حقوق‌شان از فرهنگيان كمتر بود، امسال حدود 500هزار تومان اضافه حقوق گرفتند اما به حقوق يك فرهنگي با 20سال سابقه حدودا 200تا 280هزار تومان حقوق اضافه شده است. مي‌بينيد كه تفاوت زيادي ايجاد شده است. ما فقط مي‌گوييم حقوق‌‌مان بايد با عدالت پرداخت شود؛ چيز بيشتري نمي‌خواهيم.
  • من يك معلم هستم. لطفا اگر فكر مي‌كنيد انتخاب اشتباهي كرده‌ايد، عذرخواهي كنيد.
  • شما كه اينقدر خوب كاريكاتور مي‌كشيد، خب يك كاريكاتور هم از اعتراض هفته گذشته معلم‌ها به تبعيض‌هايي كه درباره آنها شده بود منتشر كنيد.
  • سلام همشهري عزيز. سال‌هاست كه هم دوست من هستيد و هم همشهري من. من يك معلم فوق‌ليسانس هستم و با عشق كارم را شروع كردم. ما صنف نداريم كه از خودمان دفاع كنيم. ما مثل برخي اصناف خودشيفتگي نداريم كه به مردم بگوييم شما نمي‌دانيد و ما مي‌دانيم. ما مي‌گوييم شما همه مي‌دانيد چون ما معلم شما بوده‌ايم. همه ما بالاخره يك معلم خوب در زندگي‌مان داشته‌ايم. ما خواب نيستيم، يك ساعت و نيم سركلاس هستيم اما ذهن مان هميشه آنلاين است. مثل بعضي ادارات نيستيم كه بگوييم برو فردا بيا. باور كنيد معلمي شغل سختي است.
  • واقعا نظر شما اين است كه معلم‌ها خوابيده‌اند و توقع حقوق دارند؟ معلمي كه صبح سر كار مي‌آيد مرتب و سرحال است اما ظهر كه به خانه برمي‌گردد واقعا ديگر رمقي ندارد و رنگي در چهره‌اش نيست؟ لطفا توضيح بدهيد.
  • از مدرسه شهيد اندرزگو در قم تماس مي‌گيريم. آموزگار هستم. لطفا اعتراض ما را به آن كاريكاتور اعلام كنيد. با تشكر، خسته نباشيد.
  • سلام عليكم. خسته نباشيد. شايد شما نمي‌دانيد در كلاس درس نمي‌شود به هيچ وجه خوابيد بلكه بدون طرح و برنامه و درس دادن نمي‌شود بچه‌ها را ساكت نگه‌داشت. شما نمي‌دانيد كه كلاسي با 40دانش‌آموز را نمي‌شود به اين راحتي اداره كرد.
  • شما نمي‌دانيد معلمي چقدر سخت است. پدر و مادر‌ها با 2بچه عصبي مي‌شوند اما ما با 38بچه كه مي‌خواهند كودكي هم بكنند سر و كار داريم. واقعا اداره كلاس دشوار است. همسرم با مدرك فوق‌ليسانس 24سال سابقه كار دارد. من هم فوق‌ليسانس روانشناسي دارم و 5سال سابقه. ما هنوز مستأجريم. هيچ تفريح و رفاهي نداريم و حقوق‌مان را نيمه‌ماه با تأخير مي‌گيريم. دغدغه ما مشكلات مالي است. اگر معلم‌ها تابستان تعطيل نباشند، هيچ معلمي كشش ندارد در مهر‌ماه تدريس كند. لطفا به ارزش معلمي بها بدهيد. ممنونم.
  • سلام. همسر من فرهنگي است. چه‌كسي گفته معلم‌ها انتظار اضافه كار بي‌دليل دارند؟ يك معلم با 850هزار تومان حقوق در تهران چكار مي‌تواند بكند؟ وزير، حقوق معلم‌ها را اضافه نكرده و وقتي صحبت استيضاح بود، قول افزايش حقوق را داد كه عملي نشد. لطفا از معلم‌ها حمايت كنيد.
  • يك روز دوست دارم جاي من باشيد، تا بدانيد چه مي‌كشم. اگر عشق و علاقه نباشد يك ساعت كه هيچ، يك دقيقه هم تحمل كلاس را نداريد. من از ظهر كه به خانه مي‌آيم تا بعد از ظهر هيچ توان و انرژي‌اي ندارم، از بس كه براي بچه‌هاي مردم زحمت مي‌كشم.
  • سلام. از شما انتظار نداشتم. آموزش و پرورش به اندازه كافي به ما ظلم كرده است. من 11سال كار كرده‌ام ولي در حكم من 5سال محاسبه شده است. ما مثل يك پدر و مادر براي بچه‌ها كار مي‌كنيم. ما مثل يك فرهنگي به شما اعتراض مي‌كنيم.
  • سلام. يك فرهنگي هستم. 3روز است كه جراحي كرده‌ام و مرخصي دارم اما با بخيه سر كلاس مي‌روم و به بچه‌ها درس مي‌دهم. با اينكه حتي شايد لازم نباشد بروم. من به سختي سر كلاس مي‌روم، آن هم در شرايطي كه نياز به استراحت دارم.
  • خودتان را جاي معلم‌ها بگذاريد، ببينم مي‌توانيد يك ساعت كلاس را تحمل كنيد؟ معلم تمام توانش را براي بچه‌ها مي‌گذارد؛ بچه‌هايي كه پدر و مادرشان مي‌گويند دعوايشان كنيد، اگر اذيت مي‌كنند از كلاس بيرون‌شان كنيد اما ما با محبت با آنها رفتار مي‌كنيم.
  • به كاريكاتور اعتراض دارم. من البته متن را خواندم كه متن خوبي بود اما انتخاب آن كاريكاتور كج‌سليقگي بود.
  • سلام. يك فرهنگي هستم و خواستم تشكر كنم براي عذرخواهي‌اي كه انجام داديد. لطفا درباره طرح رتبه‌بندي معلم‌ها هم بيشتر بنويسيد.

 

کد خبر 293865

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha