همشهری آنلاین: سازمان ملل متحد در گزارشی جدید اعلام کرد زندگی هشت میلیون انسان تحت تاثیر وقوع زمین‌لرزه نپال قرار گرفته‌است و ۱.۴ میلیون نفر از آنها به کمک‌های غذایی نیاز دارند.

زلزله

براساس گزارش BBC، ارسال كمك‌هاي بين‌المللي به مناطق آسيب‌ديده نپال آغاز شده‌اند اما آسيب‌ديدگان حادثه دچار كمبود تجهيزات پزشكي، غذا و كيسه خواب هستند.

زمين‌لرزه 7.8 ريشتري كه روز شنبه در نپال رخ داد خسارت‌هاي زيادي به اين كشور وارد آورد و مناطق روستايي اين كشور را به شدت تخريب كرد. مقامات اين كشور تاكنون تعداد قربانيان حادثه را بيش از چهار هزار و 400 نفر اعلام كرده‌اند. همچنين سخنگوي وزارت كشور اعلام كرد بيش از هشت‌هزار نفر از شهروندان نپال دراثر اين حادثه دچار مجروحيت شده‌اند.

پس‌لرزه‌ها نيز نپال و مناطق اطراف آن را رها نمي‌كنند و هزاران نفر از ساكنان شهر كاتماندو براي سومين بار از ترس وقوع زلزله در خيابان‌هاي شهر شب را به صبح رساندند. كمبود آب و غذا و برق به شدت مشهود است و احتمال آغاز شيوع بيماري‌هاي واگيردار همه را نگران ساخته‌است.

گزارش جديد سازمان ملل متحد مي‌گويد براساس تخمين‌هاي اوليه و نقشه شدت زلزله، هشت ميليون انسان در 39 منطقه مختلف تحت تاثير زلزله نپال قرار گرفته‌اند كه دو ميليون نفر از آنها ساكن 11 منطقه به شدت آسيب‌ديده هستند.

شديد‌ترين زمين‌لرزه نپال از 80 سال گذشته تا كنون در ارتفاعات اورست نيز باعث سقوط بهمن‌ و مرگ 18 نفر شده‌است، اين بدترين فاجعه‌اي است كه تاكنون در ارتفاعات جهان رخ داده‌است.

تقريبا تمامي نيروهاي ارتش و پليس نپال به عمليات تجسس و نجات قربانيان پيوسته‌اند و پس از گذشت بيش از 50 ساعت از وقوع زلزله، هنوز اجساد و بدن قربانيان از زير آوار بيرون كشيده مي‌شوند. بيمارستان فراتر از ظرفيت خود درحال پذيرش و درمان بيماران هستند و توانايي و امكانات لازم براي رسيدگي به اين حجم از مجروحان را ندارند.

کد خبر 293547

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha