سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۱
۰ نفر

مجسمه‌های شهری با تعیین عمارت عین‌الدوله به‌عنوان پایگاه اولیه موزه مجسمه دارای سرپناه شدند.

اين خبر را ديروز مديرعامل سازمان زيباسازي اعلام كرد. اين در حالي است كه به گفته وي تا زمان يافتن مكان مناسب و برنامه‌ريزي براي طراحي فضاي مورد نياز، عمارت عين‌الدوله پايگاه اوليه موزه مجسمه خواهد شد.

جمال كامياب درباره نحوه شكل‌گيري ايده موزه مجسمه به فعاليت‌هاي گسترده سازمان متبوعش در حوزه مجسمه‌سازي‌ و هنرهاي شهري اشاره كرد و افزود: با توجه به فعاليت‌هاي سازمان در اين حوزه ضرورت درنظر گرفتن مكاني براي نگهداري آثار هنري و مجسمه‌هاي شهري به‌خصوص مجسمه‌هايي كه از سوي هنرمندان شاخص و مطرح در سطح شهر استفاده شده است، پيشنهاد تشكيل موزه شكل گرفت. او با تأكيد بر اينكه برنامه‌ريزي براي طراحي فضاي مناسب براي احداث موزه در حال پيگيري و انجام است، گفت: متأسفانه تاكنون مكاني مناسب براي احداث موزه به‌دست نيامده است و به همين دليل فعلا اين موزه به‌صورت موقت در عمارت عين‌الدوله برپا مي‌شود؛ اين در حالي است كه در آينده نيز با توجه به شرايط لازم براي نگهداري مجسمه‌ها و افزايش تعداد آثار، مكان مناسب‌تري به‌عنوان محل دائمي موزه مجسمه انتخاب شود. به گفته كامياب، در كنار تشكيل اين پايگاه اوليه، برنامه‌ريزي و سياستگذاري براي شكل‌گيري اين موزه نيز آغاز شده است و شوراي تخصصي تحت عنوان «شوراي سياستگذاري موزه» در حال شكل‌گيري است. او با تأكيد بر اينكه اين شورا، مشورتي، سياستگذار و تصميم‌ساز است، گفت: اين شورا با برخورداري از استادان برجسته مجسمه‌سازي‌ در حال شكل‌گيري است و در نخستين مرحله ماموريت دارد ضوابط و شرايط اساسنامه فعاليت موزه مجسمه را به نحو جدي پيگيري كند.

مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران با اشاره به اينكه براي راه‌اندازي موزه، شناسايي و تحويل آثاري كه در موزه قرار خواهد گرفت، ضروري است، افزود: اين آثار از ميان كارهاي هنرمندان، مجموعه‌داران، وراث و آثاري كه در سطح شهر جانمايي شده‌اند، از سوي شوراي سياستگذاري انتخاب مي‌شود. به گفته كامياب آثاري كه در موزه نگهداري خواهند شد تنها به تهران اختصاص ندارد و كار فرا‌تر از سطح تهران و در ابعاد كلانشهر‌ها برنامه‌ريزي شده است و به آثار فاخري كه در ساير شهر‌ها قرار دارند براي اضافه شدن به گنجينه موزه توجه خواهيم داشت.

کد خبر 293539

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha