همشهری آنلاین: پروفسور آرتور آسا برگر، یکی از برجسته‌ترین اساتید ارتباطات جهان اردیبهشت سال ۹۴ به مدت دو هفته به ایران سفر می‌کند.

Arthur Asa Berger

 این استاد ممتاز بازنشسته دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو در مدت اقامت خود در ایران، در تهران، اصفهان و شیراز سخنرانی‌های متنوع همراه با کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های مطالعات رسانه، روش‌های تحقیق در رسانه و مطالعات فرهنگی برگزار خواهد كرد.

در همين حال کارگاه تحلیل رسانه‌ای آسا برگر در هفت جلسه  در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و به زبان انگلیسی برگزار خواهد شد، كه در آن شیوه‌های تحلیل انتقادی رسانه‌ها مورد بحث قرار خواهند گرفت.

پروفسور برگر علاوه بر کارگاه های فوق، سخنرانی‌هایی را در انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، مرکز ملی فضای مجازی، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی و . . . خواهد داشت.

آرتور آسا برگر بیش از هفتاد کتاب درسی و تحلیلی در حوزه‌های گوناگون نظير روش‌های پژوهش در رسانه‌ها، نقد نظام تبلیغاتی در جهان سرمایه داری، توریسم، جامعه شناسی، مطالعات فرهنگی و زندگی روزمره، فرهنگ مردم پسند، نگارش علمی، و نظریه‌های ارتباطات نوشته است و پژوهشگران بین‌المللی بیش از پنج هزار بار به آثار وی ارجاع علمی داده‌اند. وی در ضمن یک کاریکاتوریست و رمان نویس برجسته است که می‌توان گفت پایه گذار ژانر علمی در رمان و داستان‌های علمی محسوب می‌شود.

 

 Asa Berger

سفر پروفسور برگر به ایران به دعوت مرکز پژوهشی سیاست‌های فضای مجازی دانشگاه تهران، کرسی یونسکو فرهنگ و فضای مجازی: دوفضایی شدن جهان، و انجمن ایرانی مطالعات جهان، و با حمایت بنیاد ملی نخبگان انجام شده است.

حمایت بنیاد ملی نخبگان ذیل جایزه علامه طباطبائی و در حمایت اندیشمندان برگزیده این جایزه صورت گرفته است.

کد خبر 293517

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha