دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رسانه‌های دولتی سوریه روز دوشنبه اعلام کردند که نیروهای ارتش این کشور، ده‌ها تروریست جبهه النصره وابسته به القاعده و مهاجم انتحاری از منطقه چچن روسیه را در درگیری نزدیک پایگاه نظامی قرمید در استان ادلب در شمال غربی سوریه کشته‌اند.

 هلاکت دهها تروریست در درگیری با ارتش سوریه

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای ارتش سوریه از اردوگاه نظامی قرمید برای گلوله باران مواضع تروریست ها در شهرک ها و روستاهای اشغال شده در منطقه راهبردی هم مرز ترکیه استفاده می کردند.

حمله تروریست ها به پایگاه قرمید و اشغال آن پس از آن صورت گرفت که یک مهاجم انتحاری، کامیون بمب گذاری شده خود را در دروازه این مجتمع نظامی منفجر کرد.

گروه دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس که اطلاعات خود را از 2 طرف درگیری های سوریه تهیه می کند، اعلام کرد که 2 مهاجم انتحاری خود را در دروازه های این اردوگاه منفجر کردند.

به گفته رامی عبدالرحمان مدیر این گروه ناظر بر اوضاع سوریه، این یکی از پایگاه های نیروهای دولتی در استان ادلب بود که در آن سلاح نگهداری می شد.

بر اساس این گزارش،حسام ابوبکر سرکرده گروه تروریستی احرار الشام مدعی شد که انفجار یک کامیون حامل 2 تن مواد منفجره در یکی از دروازه های این اردوگاه، اشغال آن را برای این گروه آسان تر کرد.

سوریه اخیرا تاکید کرده است که ترکیه به تروریست ها کمک می کند و با اجازه دادن به هزاران تروریست برای ورود به خاک سوریه، اشغال شهر ادلب را در ماه مارس امکانپذیر ساخته است.

تروریست ها در روز شنبه شهرک جسر الشغور در استان ادلب را نیز تصرف کردند. ارتش سوریه برای جلوگیری از آسیب رسیدن به غیرنظامیان مواضع خود را در این منطقه تغییر داد.

بحران سوریه که از سال 2011 با تهاجم گسترده تروریست ها برای سرنگون کردن دولت این کشور آغاز شد، وارد پنجمین سال خود شده است.

کد خبر 293495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha