همشهری آنلاین: باید از ظرفیت‌های دانشگاهی کشور برای افزایش علمی اشتغال بکوشیم چرا که رونق و رشد اقتصادی مطلوب در گرو پیوند علم و عمل، بهتر و سریعتر به دست می‌آید.

هاشمی رفسنجانی

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار رئیس و معاونین دانشگاه علمی ـ کاربردی، تعداد 750 هزار نفر فارغ التحصیل این دانشگاه در طول 22 سال فعالیت آموزشی را برای کشور ایران که مردم و به خصوص جوانانش اشتیاق به تحصیلات دانشگاهی دارند، خوب دانست و گفت: یکی از ویژگی‌های مطلوب دانشگاه علمی ـ کاربردی این است که می‌تواند به تناسب فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی مناطق مختلف کشور، گسترش یابد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری چرایی و چگونگی تصویب تاسیس این دانشگاه در دولت سازندگی در سال 1372، اضافه کرد: یکی از اهداف ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای این تصمیم، استفاده از تجربیات متخصصان در جهت توسعه علمی کشور و تقویت پیوند صنعت و دانشگاه بود.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: یکی از خوشحالی‌های ما تاسیس این دانشگاه بود که فکر می‌کردیم تحولی از لحاظ مهارت در نیروی کار کشور ایجاد می‌کند.

وی با توضیح دو هدف تکاملی تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علمی -کاربردی، گفت: اکنون که دانشگاه آزاد با تاسیس مراکز رشد در سراسر کشور برای تجاری سازی ابتکارات و اختراعات استادان و دانشجویان برنامه‌ریزی کرده است، فرصتی است که دانش و مهارت با همکاری این دو دانشگاه که کاملا غیر دولتی‌اند، جدی گرفته شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت تحقیق و پژوهش اظهار داشت: همکاری مراکز علمی و دانشگاهی در هر سطحی برای کشور مفید است.

هاشمی رفسنجانی، اشتغال، تقویت تولید و ارتقای بهره‌وری را یکی از اقدامات ضروری مسئولان بخش‌های مختلف کشور دانست و گفت: باید از ظرفیت‌های دانشگاهی کشور برای افزایش علمی اشتغال بکوشیم چرا که رونق و رشد اقتصادی مطلوب در گرو پیوند علم و عمل، بهتر و سریعتر به دست می‌آید.

وی با استقبال از ایجاد و تقویت ارتباط علمی و آموزشی میان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علمی کاربردی، خطاب به رئیس این دانشگاه گفت: باید زمینه‌ها و طرح‌های همکاری‌های بیشتر این دو دانشگاه را مشخص کنید و به صورت مکتوب پیشنهاد دهید تا زمینه‌های تحقق این ارتباط فراهم شود.

رئیس هیات مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح برنامه‌های تازه این دانشگاه برای تعمیق تحقیقات علمی و پژوهشی و با تاکید بر لزوم تشویق مخترعان و مبتکران، گفت: مراکز رشد را برای ارزیابی ابتکارات دانشجویان و تجاری سازی آنها تاسیس کردیم تا با ضمانت وام‌های بانکی از این طرح‌ها پشتیبانی کنیم.

در آغاز این دیدار دکتر اخباری، گزارشی از کمیّت و کیفیت دانشگاه علمی ـ کاربردی در سراسر کشور و دکتر مجتبی زاده و دکتر حاجی خانی نیز گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه‌های مسئولیت خود ارائه کردند.

کد خبر 293472

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha