همشهری آنلاین: چهار هفته مانده به پایان فصل جاری، تیم بایرن مونیخ موفق شد برای بیست و پنجمین بار عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا را از آن خود کند. این موفقیت در پی پیروزی مونشن‌گلادباخ بر ولفسبورگ حاصل شد.

Bayern-Jubel

ماینتس دو - شالکه صفر

پیکارهای هفته ۳۰ بوندس‌لیگا شامگاه جمعه (۲۴ آوریل) با دیدار ماینتس و شالکه آغاز شد. این بازی که در حضور ۳۴ هزار تماشاگر برگزار شد، با پیروزی دو بر صفر تیم میزبان خاتمه یافت. چهره‌ درخشان این مسابقه اشتفان بل بود که در عرض سه دقیقه (دقایق ۲۸ و ۳۱) ۲ بار دروازه آبی‌پوش‌های شالکه را باز کرد که در پی این ناکامی امتیازهای مهمی را در راه صعود به رقابت‌های اروپایی از دست داده است.

بوروسیا مونشن‌گلادباخ یک - ولفسبورگ صفر

در دیدار سرنوشت‌ساز هفته ۳۰ بوندس‌لیگا که عصر یکشنبه (۶ ارديبهشت) برگزار شد، تیم بوروسیا مونشن‌گلادباخ توانست با نتیجه یک بر صفر از سد ولفسبورگ بگذرد و نه تنها خود را به رده‌ سوم جدول برساند، بلکه قهرمانی بایرن مونیخ را نیز مسجل کند. مونیخی‌ها روز شنبه هرتا برلین را‌ شکست داده بودند و قهرمانی آنها مستلزم آن بود که ولفسبورگ نتواند مونشن‌گلادباخ را شکست دهد.

بوروسیا مونشن‌گلادباخ یک - ولفسبورگ صفر

تک‌ گل دیدار پرهیجان میان بوروسیا مونشن‌گلادباخ و ولفسبورگ را ماکس کروزه در واپسین لحظات بازی به ثمر رساند. او با گل خود در حضور بیش از ۵۲ هزار تماشاگر سبب شد که بوروسیا مونشن‌گلادباخ گامی بزرگ در راه صعود به رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا در فصل آتی بردارد.

بایرن مونیخ یک - هرتا برلین صفر

به گزارش دويچه‌وله،‌ در آخرین دیدار روز شنبه تیم پرآوازه بایرن مونیخ در خانه خود و در حضور ۷۵ هزار تماشاگر یک بر صفر هرتا برلین را شکست داده و خود را تا یک قدمی عنوان قهرمانی رسانده بود. مونیخی‌ها ۴ هفته به پایان فصل، ۱۵ امتیاز با ولفسبورگ، تیم رده‌ دوم جدول فاصله داشتند و عدم پیروزی ولفسبورگ بر مونشن‌گلادباخ در دیدار روز یکشنبه قهرمانی بایرن را قطعی می‌ساخت.

بازیکنان بایرن مونیخ در این دیدار اگر چه کنترل میدان را در دست داشتند، اما با توجه به عملکرد قوی خط دفاعی هرتا برلین نتوانستند مانند همیشه خطرآفرین باشند. تک‌گل این دیدار را باستیان شواین‌اشتایگر به ثمر رساند. او در دقیقه ۸۰ با شوتی تماشایی توپ را به تور دروازه پایتخت‌نشین‌های هرتا چسباند تا بایرن پیروز میدان را ترک کند.

بوروسیا دورتموند دو - آینتراخت فرانکفورت صفر

در چارچوب دیدارهای هفته ۳۰ بوندس‌لیگای آلمان تیم بوروسیا دورتموند توانست روز شنبه با نتیجه دو بر صفر از سد مهمان خود، آینتراخت فرانکفورت بگذرد و سه امتیاز مهم به دست آورد. دورتموندی‌ها با این پیروزی یک گام به رده‌هایی نزدیک‌تر شده‌اند که جای گرفتن در آنها به معنای راه‌یابی به رقابت‌های اروپایی در فصل آینده خواهد بود.

دورتموند در حضور بیش از ۸۰ هزار تماشاگر تیم برتر میدان بود و با وجود برخورداری از فرصت‌های متعدد تنها دو بار موفق به گشودن دروازه حریف شد. نخستین گل این دیدار در دقیقه ۲۴ توسط اوبامیانگ، مهاجم دورتموند از نقطه پنالتی به ثمر رسید.

هامبورگ سه - آگسبورگ دو

تیم هامبورگ که برای مقابله با خطر سقوط به لیگ دسته دوم سرمربی جدیدی به خدمت گرفته است، توانست نخستین آزمون خود تحت سرمربی‌گری برونو لابادیا را با موفقیت پشت سر گذارد و میزبان جنوبی خود، آگسبورگ را ۳ بر ۲ شکست دهد. یکی از چهره‌های برتر این دیدار لاسوگا، مهاجم هامبورگ بود که با زدن ۲ گل از ۳ گل تیمش سهم مهمی در این پیروزی داشت.

هانوفر یک - هوفن‌هایم دو

میشائل فرونتسک، سرمربی جدید هانوفر اما نخستین بازی خود را با ناکامی پشت سر گذاشت. هانوفر در هفته ۳۰ بوندس‌لیگا علی‌رغم برخورداری از امتیاز میزبانی با نتیجه دو بر یک از هوفن‌هایم شکست خورد و اکنون بیش از پیش در خطر سقوط به لیگ دسته دوم قرار گرفته است. گل پیروزی هوفن‌هایم در این دیدار در واپسین دقایق بازی توسط شیپلوک به ثمر رسید.

اشتوتگارت دو - فرایبورگ دو

پیکار تیم‌های بحران‌زده‌ اشتوتگارت و فرایبورگ پس از ۹۰ دقیقه تلاش با تساوی ۲ بر ۲ خاتمه یافت. اشتوتگارتی‌ها تا دقیقه ۸۵ با نتیجه دو بر یک از مهمان خود جلو بودند، اما با دریافت گل تساوی که توسط پترسون به ثمر رسید، امتیازهای‌ مهمی را از دست دادند. فرایبورگ و اشتوتگارت در حال حاضر به ترتیب در رده‌های ۱۴ و ۱۷ جدول به سر می‌برند.

اف ث کلن یک - بایر لورکوزن یک

دربی منطقه راین که میان تیم‌های اف ث کلن و بایر لورکوزن برگزار شد نیز با تساوی یک بر یک به پایان رسید. لورکوزنی‌ها که در فصل جاری در بین تیم‌های موفق بوندس‌لیگا قرار دارند، تا دقیقه ۸۳ یک بر صفر جلو بودند، اما بازیکنان کلن توانستند در این نبرد داغ به گل تساوی دست یافته و یک امتیاز را حفظ کنند. گل لورکوزن در دقیقه ۶۰ توسط براند و گل کلن نیز در دقیقه ۸۳ توسط فینه به ثمر رسید.

پادربورن دو - وردر برمن دو

در نخستین دیدار باقیمانده‌ هفته سي‌ام که روز یکشنبه برگزار شد، تیم‌های پادربورن و وردر برمن به تساوی ۲ بر ۲ دست یافتند.

 

کد خبر 293410

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha