یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

حذف تدریجی یارانه اقشار پردرآمد به‌طور رسمی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد تأیید قرار گرفته است.

به گفته ربيعي تا‌كنون 0.3درصد از كساني كه يارانه‌شان قطع شده براي اعتراض مراجعه كرده‌اند. تاكنون معترضان براي اينكه پاسخ چرايي حذف يارانه را دريافت و فرم اعتراض را تكميل كنند به سازمان هدفمندي يارانه‌ها مراجعه مي‌كردند اما روز گذشته سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها در جديدترين اقدام، معترضان حذف يارانه اقشار پردرآمد را به بخشداري ارجاع داده و اين افراد بايد براي دريافت دليل حذف از فهرست يارانه‌بگيرها فرم پر كنند.

طبق گزارش فارس، اپراتورهاي سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها كه پيش از اين دليل حذف يارانه اقشار پردرآمد را سفر به خارج از كشور و يا مالكيت خودروهاي خارجي اعلام كرده بودند، در جديدترين اقدام در پاسخ به مراجعين اعلام مي‌كند كه دليل حذف يارانه افراد پس از تكميل فرم در بخشداري اعلام مي‌شود.

در تماس تلفني با اپراتور سازمان هدفمندي كه مسئول پاسخگويي سؤالات مربوط به يارانه است، اعلام شد: بسياري از افراد از فروردين‌ماه يارانه نگرفته‌اند و براي يافتن علت حذف بايد با بخشداري مكاتبه كنند. وي گفت: معترضان بايد با تكميل فرم در بخشداري به نشاني ميدان فاطمي، كوچه غزالي نسبت به دريافت علت حذف يارانه اقدام كنند.

  • فردي با خودروي ۲۰۰ ميليوني معترض به حذف يارانه

حاشيه‌هاي حذف يارانه نقدي برخي از اقشار كه تعداد آنها به گفته وزير رفاه به 200هزار نفر رسيده است، همچنان ادامه دارد. علي ربيعي در همايش روز جهاني سلامت، گفت: امروز در دام مسير طي‌شده هدفمندي‌ها قرار گرفته‌ايم و نمي‌توانيم چيزي كه به مردم داده شده را پس بگيريم.

وي با ذكر مثالي گفت:‌ فردي مراجعه كرده و مي‌گويد يارانه‌ام قطع شده است وقتي در سيستم اطلاعات را مشاهده كرديم ديديم اين شخص سوار ماشين 200ميليون توماني است. به او گفتم يارانه ماهانه تو يك باك بنزين ماشينت است. چرا پول مي‌خواهي؟ او در جواب گفت: اين پول امام زمان(عج) است و بايد به من بدهيد. من نمي‌دانستم معني پول امام زمان (عج) چيست پرس و جو كه كردم متوجه شدم كه شخصي در گذشته به مردم گفته است يارانه‌ها پول امام زمان(عج) است.وي ادامه داد:‌ بنا داريم اصل را بر توانمند كردن خانواده‌ها بگذاريم. در كنار اين، استراتژي‌هاي توزيعي خواهد بود اما نه به شكل گذشته كه بدترين نوع آن را اجرا كردند.

کد خبر 293384

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha