یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نهنگ عظیم‌الجثه‌ای بامداد در ساحل بندرعباس به گل نشست

ساکنان محله خواجه عطا در بندرعباس صبح روز یکشنبه با لاشه نهنگ عظیم‌الجثه‌ای روبه‌رو شدند که امواج دریا آن‌را به ساحل آورده بود. به گل نشستن لاشه این نهنگ در ساحل بندرعباس، حضور نهنگ‌ها را در آب‌های ایران تأیید می‌کند.

در منابع علوم طبیعی بارها به این نکته اشاره شده است که ایران زیستگاه کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین پستاندار دنیا است. کوچک‌ترین پستاندار دنیا موسوم به حشره‌خوار کوچک در استان گلستان زندگی می‌کند و بزرگترین پستاندار دنیا نیز از خلیج‌فارس به‌عنوان بخشی از زیستگاه خود استفاده می‌کند و از این نظر ایران منحصربه‌فردترین زیستگاه پستانداران به‌شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایرنا به دنبال مشاهده نهنگ عظیم‌الجثه در ساحل بندرعباس، گروه‌هایی از آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و شهرداری بندرعباس در محل حاضر شدند تا با استفاده از دو دستگاه لودر و یک دستگاه کامیون، نسبت به انتقال لاشه این نهنگ که حدود هشت تن وزن و 10 متر طول داشت اقدام کنند. بنا به اعلام کارشناسان، بزرگی و سنگینی این نهنگ موجب شد لودرهای حاضر در صحنه نتوانند این حیوان را جابه‌جا کنند و به همین دلیل با استفاده از تیغه‌های لودر، اقدام به قطعه‌قطعه کردن این نهنگ کردند.

کد خبر 29338

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز