یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سد کرخه، منطقه فتح المبین، فکه، چزابه، میشداغ، بستان، هویزه، طلائیه، خرمشهر و خیلی جاهای دیگر رزمگاه دلاوران و قربانگاه مردم سرزمین ایران بود.

سرزمین حماسه

صدها کيلومتر از مرزهاي مشترک ايران، خاطرات روزهاي طاقت‌فرسا و حماسي دفاع مردمان سرزمينمان را در خود حفظ کرده است.

پير و جوان و نوجوان، زن و مرد و روستايي و شهري؛ اينجا خون هموطناني از همه گروه‌ها و اقوام ايراني، بر خاک ريخته شده و هشت سال از عمر پرتلاطم و از روزهاي سخت تاريخ اين کشور را در خود ثبت کرده است.

پس حتما قصه‌هاي زيادي است که از اين سرزمين بايد شنيد و قصه هاي زيادي است که از نزديک بايد ديد.

سد کرخه، منطقه فتح المبين، فکه، چزابه، ميشداغ، بستان، هويزه، طلائيه، خرمشهر و خيلي جاهاي ديگر رزمگاه دلاوران و قربانگاه مردم سرزمين ايران بود و تعطيلات نوروز که هوا آن‌قدر سوزان نشده و به خاطر نوروز مراسم ويژه‌اي برپاست.

فرصت مناسبي است تا با سفر به مناطق جنگي با اين بخش تاريخ کشورمان بيشتر آشنا شويد و ياد و خاطره مردماني را گرامي بداريد که جان خود را فداي وطن کردند. در سفر به اين مناطق، بهتر است حتما با كاروان‌ها همراه باشيد كه با مناطق جنگي آشناترند.

سفره هفت سين‌شان را در مكاني پهن كرده اند كه يادگاران ايران زمين در آن به خاك افتاده اند. مناطق جنگي غرب ايران، سرزمين ايثار و دفاع و شهادت است و بسياري از ايرانيان روزهاي نوروز را به اين مناطق مي‌آيند تا سال نو را به ياد عزيزان شهيد كشور در هشت‌سال دفاع‌مقدس آغازكنند.

نويسنده: مصطفي برهمند/عکس: حامد بارچيان

منبع:همشهري سرزمين من

کد خبر 293339

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha